dinsdag 7 oktober 2014

Dag van de Regio en heel veel tuinplanten

Zaterdag ging ik met een vriendin op stap. Hè, daar was ik weer eens aan toe. Zo'n uitstapje komt voor mij bijna niet voor. We gingen naar het nabij gelegen dorp waar activiteiten waren in het kader van de Dag van de Regio.
Wij waren gelokt door de plantenruilkraam. Elk met een tas gevuld met stekjes en zaden gingen wij op pad. We waren het terrein nog niet op of we werden aangesproken door een man die een tas met fuchsia's aanbood, vijf stuks. Vaste planten, maar niet winterhard. Mochten we meenemen als we ze wilden in ieder geval. Wat een leuke binnenkomer!  Ik hoorde een vrouw zeggen 'krijgen ze die planten nou zo gratis mee??'  Ik wist ook niet waarom, maar wij zijn er blij mee. Ik laat ze in de garage overwinteren en poot ze volgend jaar.

fuchsia's
De dame van de ruilkraam was bang dat ze met haar spullen bleef zitten en liet ons liever de spullen meenemen die ze zelf had meegenomen. Ik nam wat zaden van een pronkerwt mee. Ons ruilgoed mochten we wel bij ons houden.

Tot slot kochten we nog elk een tray biologische planten. Er werd een ludieke veiling gehouden, allemaal zachte prijsjes en voor de lol en prijs wat opdrijven. Wij hadden het beregezellig en hebben voor een prikkie een boel nieuwe planten. Ik had bij Marleen een recept gezien voor tijmsiroop en had op de veiling mijn oog op een tijmplant laten vallen. Aangezien de planten per tray werden verkocht heb ik nu vier tijmplanten :-)

 
tijm en nog wat andere planten waarvan ik even de naam niet weet

7 opmerkingen :

  1. Heerlijk zo'n onverwacht dagje weg en dan nog lekker tussen de planten en zaden struinen, heerlijk hoor. Je hebt heel wat fijne planten weer mee naar huis genomen, maar heb je nu wel met je eigen planten en zaden een ander blij kunnen maken?
    Ik wens je een heerlijke dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het meeste van mijn ruilgoed is weer mee naar huis gegaan. Er was een andere vrouw die wel graag een stekje van japanse wijnbes wilde, maar verder waren er geen ruilklanten. Mijn vriendin en ik hebben onderling nog wel geruild :-)

      Verwijderen
  2. Leuk zeg! Wou dat dat hier in de buurt ook eens was!! Ja, die tijmsiroop werkt als een tierelier! Je kan voorlopig wel vooruit. Ik heb maar 1 plantje staan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig leuk dagje weg!!Daar word ik ook super blij van en ik ga nu gelijk naar Marleen, tijmsiroop...X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig post anita, ik geniet zo van je post...en je blog is ook simpel maar warm en bemoedigend...liefs soraya

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!