Alles weer normaal..?

De zomer die eindeloos lang leek te duren (wat hèb ik genoten van de vele zonnige buiten-dagen) is toch nog snel voorbij gegaan.

Van een strak gepland leven overschakelen naar rust gaat niet altijd soepel, maar gaandeweg werd ik best goed in nietsdoen. Ik genoot vooral van de harmonie van het gezin en van het buitenleven. Aan het huishouden gebeurde niet veel en dat vond ik geen probleem.
De dagen die we afgelopen week in Duitsland doorbrachten waren het summum van vakantie. Geen tijdsdruk, volledige vrijheid, uitslapen, geen deadlines, geen haast, geen inmenging van buitenaf die de harmonie zou verstoren.
Het bracht me wel in verwarring, want ik miste niets. Het handwerken niet, het bloggen niet, de familie niet, de kat niet, het werk en de collega's niet (hoe ik na de vakantie die 20 uur werk weer in de week moest proppen kon ik me niet voorstellen).
Als vakantie bedoeld is om je te ontdoen van zaken die niet belangrijk zijn, wat wilde dit dan zeggen? Dat ik geen van genoemde dingen wezenlijk belangrijk vind? Dat leek me eerlijk gezegd niet de boodschap van mijn mentale staat. Maar aangezien mijn hersens nauwelijks gebruikt werden en tot een weke pap waren verworden, kwam er niet iets naar boven drijven wat wèl zinnig was.

Ik probeerde antwoorden te vinden in meditatie, maar was te snel afgeleid en zette niet door. Het is zo'n cirkel; de meditatie nodig hebben omdat de boel stagneert, maar daardoor niet kunnen mediteren...

Vandaag (maandag) is het schoolritme weer begonnen en morgen (dinsdag) begint mijn werkritme weer. Ik begin de kleedkamer/zen-kamer op te ruimen en weer mooi in te richten en probeer een meditatie oefening.




Ik concentreer me op mijn ademhaling en geef aandacht aan mijn hartchakra.
Daarna richt ik mijn aandacht op mijn wortelchakra.

Langzaam sijpelen er kleine inzichten door, antwoorden waar ik mee verder kan. Behouden, terugvinden en durven wat ik eigenlijk niet durf.

Alles is weer normaal, maar toch ook weer nieuw.

Reacties

  1. Fijn dat je zo hebt kunnen genieten van de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verwoord. Na een vakantie moet ik zelf altijd weer even opzoek naar een hernieuwd evenwicht. De overgang van vakantie naar het "normale" leven is wat dat betreft echt een periode van omarmen en loslaten te gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij werkt het maar op één manier, gewoon lekker alles over je heen laten komen...
    Ik wens je een heerlijke eerste werkweek,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het zo knap dat je kan mediteren, ik val dan altijd meteen in slaap. Maar tekenen helpt bij mij goed om tot rust en inzichten te komen.........fijne eerste werkweek

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!

Populaire berichten van deze blog

Bakken met de airfryer

Spookpak maken van oud laken

Hoe bouw je een yoga routine op (deel 1)