woensdag 30 juli 2014

Schier souvenir

Bij een vakantie horen foto's en souvenirs.
Laat ik met de foto's beginnen. We waren deze vakantie een paar dingen vergeten. Dingen die niet zo handig zijn om te vergeten op vakantie. We hadden twee foto camera's mee. Van de spiegelreflex had ik wel de oplader mee. Dat was wel handig. Nadeel is dat we er momenteel nog maar een geheugenkaart bij hebben en dat geheugen is niet zo groot en we hadden de kaart van te voren niet leeggehaald...
We hadden ook nog een compactcamera mee. Met héél veel geheugen. Maar geen oplader meegenomen....
Het gevolg is dat we heel bewust onze foto's moesten nemen. Het zijn er dan ook niet heel veel geworden dit jaar. Ach, geeft niet, we hebben ook nog foto's van de voorgaande jaren :-).

Een kleine impressie. 


een vuurtoren blijft boeien


moois in de duinen


spelen bij het huisje

spelen in het huisje 


haai aangespoeld op het strand :-)

half 11 's ochtends....smoordruk ;-)

barbecuen met een lekkere salade


zeehondjes kijken



Souvenir
Het is een goeie gewoonte om voor het thuisfront een souvenir mee te nemen. Het leek me leuk om voor jullie ook wat mee te nemen. Als blijk van waardering voor jullie trouwe bezoek aan mijn dagboek. Stilletjesaan is het aantal volgers voorbij de 60 gekropen. Het aantal terugkerende lezers is nog hoger en dat geeft een gevoel van belangrijkheid, maar tegelijk maakt het me bescheiden. 'Ach, zo belangrijk is het allemaal niet wat ik doe'.
Ik zeg het misschien niet zo vaak, dat komt omdat ik het soms niet kan geloven dat jullie echt op een bericht van mij zitten te wachten, maar ik voel me zeer vereerd dat jullie mijn stukjes lezen. Daarom deze blijk van waardering in de vorm van een weggevertje.



Als je wel zin hebt in een kopje thee van Schiermonnikoog, laat het dan in een reactie weten. Ergens volgende week ga ik een naam trekken uit de reacties. Je krijgt dan natuurlijk het hele pakje opgestuurd en niet alleen een kopje. ;-)

Hou mijn blog trouwens in de gaten, want ik heb nog een weggevertje in de planning.



16 opmerkingen :

  1. Dat klinkt als een heerlijke vakantie! Prachtig, zo'n foto van een leeg strand :-)
    Ik doe graag mee voor het weggevertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat je beschrijft zou mij ook zomaar gebeurd kunnen zijn, hoor; twee camera's bij je hebben en dan nog voorzichtig moeten zijn met foto's nemen :-) Mooie impressie!

    Ik vind het altijd erg leuk om je blog te lezen, vanwege de afwisseling in onderwerpen waar je over schrijft. Bescheidenheid siert de mens, maar je mag trots zijn op je blogje, hoor!

    Voor mij geen thee, mijn waardering kost helemaal niets :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reactie!
      Ik ben ook heel trots op mijn blog, maar soms overvalt me een gevoel van bescheidenheid, zoals tijdens het schrijven van bovenstaande log.

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijk eiland is Schiermonnikoog toch en wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel foto's waren er niet, maar ze waren wel mooi :-)

      Verwijderen
  4. Lieve Anita,
    Waarom zou het eerst 'belangrijk' moeten zijn wat jij doet, voordat iemand zoals ik het leuk vind om ervan te lezen... Als alles eerst belangrijk moest zijn, bestond er geen blog meer...
    Jouw stukjes zijn gewoon heerlijk om te lezen...
    Ik moet wel erg lachen om het camera-verhaal, ach dat gebeurt je ook maar één keer...
    Ik doe graag mee aan je weggevertje, die thee lijkt me heel lekker...
    Fijne middag en avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk dat iets niet pas belangrijk wordt als iemand anders het lees. De stukjes die ik schrijf zijn belangrijk voor mij. Daarnaast wil ik ze graag delen en dan is het altijd maar afwachten wie het aanspreekt. Als ik er dan even bij stil sta dat het toch wel veel mensen aanspreekt, ga ik het meteen relativeren: zó belangrijk is het nou ook weer niet.
      Geheel onnodig, weet ik, maar trots zijn is een proces hè :-)

      Ik hoop inderdaad dat het me niet nog een keer gebeurt, dat met die camera's.

      Verwijderen
  5. Je hebt een fijn blog, dat eenvoud uitstraalt en ik denk dat dat is wat mensen trekt. We willen niet alleen maar 'belangrijke' dingen, en dan nog, wat is belangrijk.
    Hmm, zo'n kopje thee kom ik graag bij jou drinken....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je.
      Wat een goed idee om hier een kopje thee te drinken! Mocht jouw naam niet uit de bus komen, doen we dat alsnog.

      Verwijderen
  6. fijne foto's hoor. Het vakantiehuisje ziet er erg leuk en mooi uit (maar je hebt natuurlijk het mooiste hoekje uitgekozen denk ik ;) Ik maak tegenwoordig bijna alleen nog maar foto's met mn iphone.... De spiegelreflex blijft thuis, erg hè.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad een heel leuk vakantiehuisje en ja, ik heb de foto's wel geselecteerd op mooie hoekjes :-)
      We hadden trouwens uitzicht op de weilanden en de dijk met daarachter het wad.
      Mijn iphone maakt niet zulke mooie foto's (hand-me-down van manlief en derhalve een paar versies oud) en ik heb juist sinds kort weer de spiegelreflex tevoorschijn gehaald. Het gesleep met megaverzorgingstas, maxicosi's en baby's is voorbij, dus nu kunnen mijn schouders weer gebruikt worden voor de spiegelreflex :-)

      Verwijderen
  7. Ik lees hier ook erg graag, lees vaak ook iets van herkenning en dat is leuk..Zo vergat ik 2 jaar geleden mijn grote lens van de camera en zag ik alleen maar mooie foto's die ik met DIE lens zou kunnen maken haha. een souvenirtje wat een geweldig idee voor een weggevertje. En deze theeleut doet graag mee. X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Leuk om te horen dat je hier herkenning vindt. Ik lees zelf ook graag op plekken waar ik me in herken.
      Je grote lens vergeten is ook een baalmoment. Al die foto's die je nu níet hebt kunnen maken....
      Leuk dat je meedoet.

      Verwijderen
  8. ik loot heeeeel graag mee, de thee is heerlijk en schier brengt bij mij vele herinneringen. ik heb er mijn man ontmoet. Wat een leuk idee om thee te verloten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je meedoet!
      Ik had wel verwacht dat dit in je straatje zou zijn :-)

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!