vrijdag 2 mei 2014

Geknipt voor de naaikamer


Mijn breinaalden zitten sinds kort mooi gesorteerd in een breinaalden rol.
Wat heb ik eigenlijk weinig breinaalden en veel vakjes ;-))

Ik gebruikte de stof die ik vorig jaar op de vrijmarkt kocht. Ik schreef er hier over.

Breinaaldenrol

binnenkant is van babyribcord

Aan de bovenkant een klep
om de voorkomen dat de naalden er uit glijden.

Een vakje voor het breinaalden metertje.





Opgerold neemt het weinig ruimte in beslag
en is het makkelijk mee te nemen. 


Van de stof die ik won bij Volksfaden maakte ik een groot gewichtig speldenkussen met een opbergvak. 
Ik gebruikte het idee van pinterest. Het mandje naaide ik er niet bij. 
Voor het naaiafval gebruik ik een klein emmertje en dat bevalt me prima. 
Aan het stof van zo'n naaizakje blijven toch altijd draadjes hangen. En misschien vond ik het ook wel teveel werk, zo'n mandje ;-). 

Groot speldenkussen



Zo zie je hoe de verhoudingen zijn.
Hij is niet zo groot als je misschien denkt. 

Fijn weekend!

3 opmerkingen :

  1. wat een moie naaldenmap. Knap gemaakt en vraag met je verjaardag naalden of aan sinterklaas. Sinterklaas moet lukken, die bracht vorig jaar bij mij ook naalden Ik kan je de bamboenaalden aanbevelen.........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anita,
    Je bent toch maar weer heel erg creatief geweest hoor, een mooie rol voor je breinaalden en een super groot speldenkussen. Mijn breinaalden zitten in een propvol schuifdoosje en mijn spelden zitten in een oud jampotje... Maar dat potje moet steeds van de ene kant van de tafel naar de andere, en voor mij werkt het het beste op deze manier. Het is ook maar net wat je gewend bent.
    Maar zo'n rol voor mijn haaknaalden, misschien dat ik dat nog een keertje ga doen...
    Ik wens je een heel mooi zonnig weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo 2 van die handige dingen. Breien doe ik ni eert maar voor mijn haaknaalden zou dat ook best handig zijn.

    Zo'n speldenkussen is ook handig al moet ik zeggen dat ik de meer waard meer in dat vakje zie voor bijvoorbeeld mijn schaar die ik altijd aan het zoeken ben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!