Moestuin Maandag - op dinsdag

Het liep gisteren allemaal anders dan gepland. 
Het weekend hadden we doorgebracht op Schiermonnikoog. Michel deed mee aan een recreatenloop èn we vierden onze trouwdag (8 jaar). Wat hebben we genoten! We zaten allemaal op een lijn en er viel geen onvertogen woord. De kinderen spreidden een zelfstandigheid tentoon die we nog nooit eerder gezien hadden. Ze speelden, speelden en speelden. En wij konden weer eens bijpraten of juist stil zijn. 


op het strand van Schier

's Avonds klaagde Gemma over een muggenbult bij haar oor. 
Later zat er nog een bult in heur haar.
Mmmm....zouden dat de waterpokken zijn?
De volgende morgen wisten we het zeker. 
Waterpokken.

Heel jammer. Nu kon Gemma niet in de klas vertellen over haar avonturen op Schier. Niet haar vriendinnen weer zien. 
Een uur nadat we Ellie naar school hadden gebracht vroeg Gemma 'wanneer gaan we Ellie weer ophalen?'
-Nou dat duurt nog heeeel lang.
Een half uur daarna vroeg ze: 'Wanneer mag ik weer naar school'
-Nou, dat duurt nog wel een week. 
Ik probeer haar wat te onderhouden met wat schoolsigheden, maar dat valt nog niet mee. 
Vandaag kreeg ik een paar werkbladen mee van de juf. 
Die had Gemma thuis in vijf minuten klaar.

Het is even niet anders. Ook ik had me de maandag anders voorgesteld. Ik had vanalles op het programma staan (o.a. bloggen), maar dat moest ik maar even loslaten. Van mijn wekelijkse huishoudelijke taken op maandag is het wel gelukt om te stofzuigen :-)
Ook Michel had zich er wat anders bij voorgesteld, want die had nog een dagje vrij genomen. 
Maar 'vissen' met je dochter's zelfgemaakte hengel is wel onbetaalbaar natuurlijk. 




's Middags werkten we nog even in de tuin. Ellie was inmiddels weer uit school. 

De bult grond die er teveel lag in de linkerbak, is nu verplaatst naar de rechterbak (en een paleis voor de wormen geworden). 
In de tuin staat nog een vlinderstruik die ik wil verplaatsen naar de bak links. 
Verder heb ik wat zaden gekocht: peulen en rode biet. 

Ook vandaag liep het anders. Ik had vrijgenomen omdat de kinderen een oproep hadden voor de schoolarts/verpleegkundige. Ik had natuurlijk bedacht dat ik dan verder de tijd aan mezelf had, maar nu had ik een ziek meiske bij me. 
Geeft niks: handwerken en tv kijken stond ook op mijn lijstje :-)
Na het eten werd er nog buiten gespeeld en werkte ik in de tuin. 
Spitten en snoeien en onkruid wieden. 
Het gaat nog een beetje om het grove werk.
Nog even geduld en dan kan ik zaaien.  

3 opmerkingen

  1. Nog gefeliciteerd met je trouwdag, Anita! Jammer dat de waterpokken roet in het eten kwamen gooien.

    Jullie tuintje ziet er gezellig uit zeg. De vlinderstruik verplaatsen kan nog net, denk ik. Met deze mooie dagen loopt alles zo snel uit en soms gaat ook dat sneller dan je denkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met je trouwdag!
    Tja, die waterpokken. Daar moet je nu eenmaal doorheen. Als Ellie het nog niet gehad heeft, kun je ervan uitgaan dat die het volgende week heeft. Ik had er destijds drie achterelkaar, dat duurde dus ruim drie weken...
    Gezellige tuin hebben jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap met je meisje, maar je andere meisje zal haar wel heel snel opvolgen denk ik..
    En nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!
    Ik wens je een heerlijke namiddag en avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!