dinsdag 18 maart 2014

Bletchley Circle

Sinds kort hebben wij een abonnement op het digitale kanaal Netflix. Dat begon met een maandje gratis en het verliet daarna niet meer ons huishouden. Het kijken naar dat kanaal is bij ons inmiddels een werkwoord geworden: netflixen.

Ik word omringd door mensen die alleen nog maar series kijken. Mijn collega's kijken alleen nog maar series en de ervaringen worden wekelijks uitgewisseld. Michel kijkt ook veel series.
Ik ben een mee-kijker. Ik kijk mee met Breaking Bad en ik kijk mee met de kinderprogramma's. Ik had trouwens verwacht dat het aanbod voor kinderen vooral uit de schreeuwerige Nickelodeon-achtige programma's zou bestaan, maar de programma's zijn heel erg goed en heel gevarieerd.

Maar sinds vorige week heb ik ook een serie!

The Bletchley Circle



In de Tweede Wereldoorlog werkten vier vrouwen aan het ontcijferen van geheime codes op Bletchley Park.
Na de oorlog is hun leven een stuk minder prikkelend.
Wanneer er een serie moordenaar actief wordt, komen ze weer samen om de moordenaar op te sporen.

Superspannende serie! Ik zat regelmatig met mijn handen voor mijn ogen.

De kinderen liggen vanavond vroeg op bed, ik ga eens kijken wie vanavond de afstandsbediening heeft ;-).









8 opmerkingen :

  1. Haahhaa: ik zie het veel voorbij komen op fb dat mensen zitten te netflixen zoals jullie het noemen :D
    Helaas voor mijn mannen hebben wij zo'n oude beeldbuis en geen smartteevee. Jammerdepammer :D
    Al zou ik zelf sommige dingen ook wel eens willen bekijken, uit nieuwsgierigheid. We zijn nu aan het sparen voor een smartteevee (vooral Junior wil dat). Eerst moet er een trap en deur komen aan de garage/hobbyruimte.

    Wel jammer dat de kinderprogramma's niet van goede kwaliteit zijn. Er is al zoveel bagger wat dat betreft, he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lift wat moderniteiten betreft mee op wat manlief in huis haalt.
      Zonder hem keek ik nog steeds naar een kleine kleuren tv zonder afstandsbediening.
      Ik zit vaak te mopperen al op die digitale 'rommel', maar deze keer heeft het me iets gebracht wat ik ook leuk vind :-)

      De kinderprogramma's zijn trouwens wel van goeie kwaliteit hoor. Vergelijkbare programma's als op Ned.3. Ik ken inmiddels al heel wat introdeuntjes van kinderseries uit mijn hoofd.

      Verwijderen
  2. mmm hiermee is bewezen dat ik echt een fossiel ben, want ik had nog nooit van Netfix gehoord... Ik kijk nooit tv, dus zal de reclames gemist hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit soort nieuwigheden zouden ook helemaal aan mij voorbij gaan, als mijn man zich er niet in verdiepte :-)

      Verwijderen
  3. Hoi Anita,
    Nooit van gehoord maar ik ga snel eens zoeken op welk kanaal dat wordt uitgezonden en wanneer... lijkt me namelijk heel erg leuk...
    Ik wens je een heerlijke dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei ik had niet goed gelezen, ik zie nu dat het op Netflix is... jammer dat hebben we niet...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, geeft niet hoor. Dat overkomt mij ook wel eens.
      Nog even geduld en je kunt de serie vast op dvd kopen of huren/lenen !

      Verwijderen
  5. Ooo ja Netflix. Ik hoor het ook om me heen. Nou ik begin er maar niet aan dan heb ik er straks nog een verslaving bij. Nee ik volg nu 3 series en dat vind ik genoeg. Haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!