maandag 6 januari 2014

Weer onder de mensen

Na twee weken hoofdzakelijk thuis te hebben doorgebracht, heb ik zin om me weer onder de mensen te begeven. Sterker nog, ik heb zelfs zin om weer naar mijn werk te gaan.
Ik verbaas mezelf op dit vlak, want meestal kan vakantie me niet lang genoeg duren en stel ik 'andere mensen' het liefst zo lang mogelijk uit.
Maar ik zei het al : ik heb zin in 2014.

De dagen van binnen zitten zijn voorbij!
Ik maakte praatjes met de buren, regelde voor de meiden een speelkameraadje en poetste de Kerstsfeer uit het huis. Nou ja, ik heb alle Kerstspullen verzameld op zolder, waar ze wachten tot ik nog wat verdwaalde kerstklokjes in huis aantref, waarna ik alles -hopelijk- compleet achter het schot kan opbergen.
Dit jaar had ik er geen moeite mee om de kerstboom op te ruimen. Andere jaren kon ik me moeilijker losweken van de kerstsfeer. Zo'n kerstboom ontdoen van zijn versieringen blijft altijd wat ondankbaar. Naar de boom toe, bedoel ik.



Zaterdag waste ik de ramen (op een paar na) aan de binnen- en de buitenkant. De boom kan bij de straat en dan is alles weer alsof er niets gebeurd is.

11 opmerkingen :

  1. Heerlijk toch weer he, als alles weer opgeruimd en schoon is? Je krijgt er weer zoveel ruimte van in je huis.
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week, geniet ervan...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ruimte en meer lucht!
      En meer licht, maar dat komt vast omdat ik de ramen gewassen heb ;-).

      Verwijderen
  2. Bij mij staat de kerstboom er nog, maar vanmiddag of morgen gaat hij echt weg. Ik verheug me er stiekem wel een beetje op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is dan wel een goed teken, dat je je er op verheugt om de boom weg te doen. Voor een feestdagen liefhebber als jij.

      Verwijderen
  3. Ik vind het ook altijd zo jammer dat de boom en de gezellige spulletjes weer naar zolder moeten. Van mij mag de kerst0eriode eerder beginnen en later ophouden ;)
    Maar, misschien lag het aan het weer, dit keer had ik er ook minder moeite mee. Waarschijnlijk roept sneeuw en vorst meer een kerstgevoel op dan dit druilerige weer.
    Ik moet hoognodig ook weer beginnen aan mijn project. Lijkt wel of het bijna tenonder ging in de vakantie :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook zo'n idee dat ik door het niet-winterse weer makkelijker afscheid kon nemen van de kerstperiode.
      Wanneer er sneeuw had gelegen was mijn stemming vast anders geweest.
      Ik had gezien dat je weer van start bent gegaan met opruimen. Helemaal goed! Wat een pech dat je net in de vakantie ziek bent geweest.

      Verwijderen
  4. Haha wat grappig ik was ook blij dat de boom weg kon. Waarom geen idee, maar deze kerst en oud en nieuwe was zeker anders dan anders. Wat heerlijk dat je gewoon weer zin had om te gaan werken dat werkt toch altijd prettiger als met tegenzin moeten gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè, dan was ik blijkbaar niet de enige die het echte decembergevoel even niet had dit jaar....manlief zei het gisteren ook nog. Wat zal dat zijn, dan? Toch misschien het weer? Want ik heb verder gewoon genoten van de Kerst enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kerstboom was hier 2 januari al weg en maar goed ook, want we hadden een probleempje met de badkamer het weekend. Badkuip moest eruit en een nieuwe erin. Hele huis van boven tot onder onder het stof van het slijpen.... zucht.... Daar ging mijn laatste weekend van de kerstvakantie.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!