dinsdag 21 januari 2014

Blue Monday valt dit jaar op dinsdag

De dag liep vandaag iets anders dan ik voor ogen had. Ik had vrij genomen en verheugde mij op twee dagen voor mezelf. (Maandags ben ik altijd vrij). De gedachte dat ik dinsdags niet naar het werk hoefde, maakte de maandagavond al veel ontspannener.

Ik hoopte dat ik veel zou kunnen schrijven, in de eerste plaats omdat ik er zin in had en in de tweede plaats omdat ik hoopte mijn Drie Dingen op Dinsdag te kunnen halen. Maandag had ik ook een urenverdeling gemaakt waarbij ik drie schrijfuren had gepland, maar dat werd er uiteindelijk maar een. De tijd vroeg er gewoon om om te verglijden. En mijn moeder belde, dus daar vervloog ook zo maar een uur.

Vandaag liep het dus ook anders.
Vanochtend bedacht ik me namelijk opeens 'was er niet ergens een marge-middag?' (of zoals de kinderen zeggen 'marsjesdag' ) eh...ja...vanmiddag! Want ik had niet alleen voor mezelf vrij genomen, maar ook omdat het margemiddag was. Glad vergeten! Wat een domper, nu werden er maar zo 3 uren weggesnoept. En ik zou schrijven en ik moest nog naar de bakker en boodschappen halen en mensen bellen en mensen mailen en dweilen was er gister ook niet meer van gekomen en ik moet morgen al weer naar het werk!!

Het kostte me even om me er overheen te zetten. Ik kocht knakworsten en hoopte dat dat voor iedereen een troost was.

Toch, het gekke is: ook al hoopte ik op een hele dag voor mezelf; als ik de kinderen dan ophaal van school, hoop ik stiekem dat ze geen speelafspraakjes hebben gemaakt en lekker bij mij thuisblijven
 :-).

Dat was trouwens niet het geval. Gemma wilde bij een vriendinnetje spelen. Ellie vindt spelen met andere kinderen even niet zo leuk meer, dus die bleef bij mij. Toen we samen Gemma weer ophaalden bleef Ellie daar ook nog even en werd door het vriendinnetje en haar oma teruggebracht.
Vlakbij huis viel Ellie met haar fiets en kwam huilend aan de deur met een mond vol bloed.
Gelukkig viel het uiteindelijk mee, tanden door de lip, maar geen tanden beschadigd. Op de bank, dekentje over haar heen, Netflix aan, een redderende zus en dan komt het wel weer goed.

Ik stuurde een tweet de wereld in 'Blijkt dat Blue Monday dit jaar op dinsdag valt'. Avonturijn las het en retweete speciaal voor mij een bericht over het paard van Uffington. (wil je weten wat dat met mij te maken heeft, lees dan hier).

Zo lief kunnen lezers zijn!






2 opmerkingen :

  1. Zo zeg, jij had je dagje wel, of beter gezegd 'niet'. Tenminste niet helemaal zoals je eigenlijk gepland had... Ach, dat hele blue Monday is naar mijn idee echte flauwekul hoor. Een dag loopt OF helemaal goed, OF gewoon niet helemaal lekker... maar dan is er altijd weer een nieuwe morgen...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En wat ik nog vergat te vermelden: net als ik een reactie bij jou wil achterlaten bij de mooie strandfoto's waarmee je ons weer verwent, stagneert de computer...

      Net wat je zegt: morgen weer een nieuwe dag!

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!