woensdag 20 november 2013

Ik recykleer! Hemd wordt goedkope knielap

Deze heb je mogelijk al eerder voorbij zien komen, maar voor de nieuwe lezers en voor.. nou ja, omdat het de recycleer 14daagse is, plaats ik 'm nog een keer.
Er wordt ook veel gezocht op 'goedkope knielappen' waardoor mensen bij mij terecht komen.

Twee dingen die ik heb geleerd sinds de vorige keer;
1) het is niet nodig om de knielap te verstevigen. Vooral wanneer je broek in een kleinere kindermaat is, is je kind er al weer uitgegroeid voordat de knielap versleten is

2) je kunt de zijnaad van de broekspijp even losmaken om zo makkelijker de knielap er op te naaien. Zo gebeurt dat blijkbaar in een naaiatelier. Hoef je ook niet zo te friemelen met je stof onder het naaivoetje.

Oh, en eigenlijk heb ik nog een derde:

3) maak de knielap niet te klein. Bij mij versleet de spijkerstof alsnog naast de knielap.

Je kunt een hemd gebruiken, maar elk restje stof of afgedankt t-shirt volstaat.





Volgende keer laat ik zien wat ik met de jurkjes heb gedaan van kastje-per-dag numero 33.



6 opmerkingen :

  1. Ook leuk is het om van een oude spijkerbroek de zak af te halen en deze over het gat te zetten.
    Marja-Brabant

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je reageert Marja!
      Klinkt als een heel leuk idee om een broekzak te gebruiken. Die onthou ik.

      Verwijderen
  2. wat een idee, ik wou haast dat ik een liefde ipv haat houding heb met mijn machine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger had ik vaak ruzie met de naaimachine, maar ik ben geduldiger en ook meer ervaren geworden.
      Maar ik brei liever :-)

      Verwijderen
  3. Hoi Anita,
    Dat idee van de zak van de spijkerbroek te gebruiken is zeker een heel goede. En dan bijvoorbeeld van een spijkerbroek die je al eens kort hebt geknipt tot korte broek, maar die daarna echt te klein is geworden... Dan heb je de zakken van de huidige broek niet nodig... Zo blijf je recycleren... haha...
    Ik wens je alvast een fijne dag morgen,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow, dus meisjes krijgen hun broeken ooook kapot! Fijn om te weten :) :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!