woensdag 2 oktober 2013

Vaatdoekjes 3.0

Wat heb ik genoten van de Liebster Award! Niet alleen om 'm te krijgen en de vragen te beantwoorden, maar ook om 'm door te geven, weer anderen vrolijk maken met de kettingaward.
Van alle lofuitingen en complimenten zat ik toch wel even op een zachte roze wolk. De dagelijkse beslommeringen halen me echter snel weer in het hier en nu.

Een tijdje terug vroeg goede blogvriendin Emilie of iemand met haar wilde swappen. Zij had een speldenkussen gehaakt en wilde dat wel ruilen tegen een ander zelfgemaakt item.
Dat vond ik een heel leuk idee, want a) ik vond het speldenkussen mooi b) mijn naaiatelier ontbeerde nog een speldenkussen c) haken had ik al een eeuwigheid niet gedaan.
Ik maakte voor Emilie twee vaatdoekjes. Een kleine specialiteit inmiddels van me, want ik heb ze eerder gemaakt voor een weggevertje.

Mijn vaatdoekjes hebben zich in korte tijd heel erg ontwikkeld. Eerst maakte ik eenvoudige vierkanten. Versie 1.0. Daarna maakte ik van de restjes twee vaatdoekjes voor mezelf. Versie 2.0.

Toen ik deze zomervakantie aan de rode cape begon, leek het me goed om de steek eerst te oefenen in de vorm van een vaatdoekje. Deze viel iets kleiner uit en er ontbrak iets aan het geheel vond ik.
Ik ging naar de instructievideo's van Garnstudio en bestudeerde hoe ik een picotrandje moest maken.

Dat vond ik zo leuk staan, dat ik de vaatdoekjes voor Emilie ook een randje heb gegeven. En zo ontstond versie 3.0.


Het bovenste vaatdoekje is er een van restjes, een blok wit, blok blauw en een rand aquamarijn. Daaronder het teststekendoekje met een witte rand. Daaronder de twee doeken voor Emilie.
Een paar tomaten (uit eigen tuin) erbij gedrapeerd voor het mooie plaatje :-)


Jammer dat de kleuren niet goed op de foto zijn gekomen. 
Wat wil je: 's avonds bij kunstlicht.

Tja en dan moet ik nu toch wel een keer aan de bak met de écht oude ideeën. Want zo'n spinnenweb is leuk en zo'n swap is leuk, maar dat zijn eigenlijk ideeën die niet onderin de handwerkmand hebben gelegen. 
Zometeen ga ik steken opzetten voor warme wanten, daar ben ik rijkelijk laat mee.
En wat naaiwerk betreft staat er verkleedkleding op het program: een heksenjurk en een spokenpak. 
Zo, ik heb het opgeschreven, misschien dat dat een stok achter de deur is. Dat, en het feit dat ik het deze maand af wil hebben (anders hoeft het niet meer tenslotte).



12 opmerkingen :

  1. Hoi Anita,
    Wat een mooie vaatdoekjes heb je gehaakt. Daar zal Emilie heel blij mee zijn, dat kan niet missen...
    De verkleedkleren zullen vast wel af zijn voor het carnaval is en de wanten zullen ook echt niet te laat zijn, al kun je ze nu 's morgens vroeg al wel gebruiken... haha...
    Ik wens je een heerlijke rest van de week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eh, Carnaval? Daar doen we hier in het Noorden niet aan ;-)
      Hoewel...onze lokale troubadours Pé Daalemmer en Rooie Rinus hebben er nog eens een vrolijke meezinger over gemaakt : Carnval in 't Noorden, dat is een feest met pit.
      Als je nog eens tijd over hebt, google er maar eens op :-)
      Ook leuk is 'Psst psst Hoornse Plas', dat nummer draaien wij vaak als we uit het buitenland terug komen van vakantie.
      Couleur locale, zal ik maar zeggen.

      Maar...de verkleedkleren horen wel heel erg bij deze tijd van het jaar. En het is 's ochtends inderdaad koud. Ik heb mijn winterjas al weer aan. Ik hoop dat ik de wanten voor december af heb, haha.

      Verwijderen
  2. Hihi een spokenpak en heksenjurk, dat klinkt wel echt heel leuk. Heel veel succes met afmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Hoe het moet dat heb ik nu wel een beetje in mijn hoofd. Daar gingen ook een paar dagen overheen :-)

      Verwijderen
  3. Jaa, ik wil je nogmaals zeggen hoe leuk ik het heb gevonden om die Liebster award te krijgen en ook om hem aan anderen te geven. Had ik nooit gedacht ! Ik volg je inmiddels op Twitter. Ik wens je nog een hele fijne dag. Liefs Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk leuk!
      Ik ben je terug gaan volgen. Maar goed dat je zegt dat je me bent gaan volgen, anders had ik jou en Avonturijn niet aan elkaar gekoppeld :-)

      Verwijderen
    2. Ik zag het ! leuk :) Fijn weekend !

      Verwijderen
  4. Ja ik ben er super blij mee!
    En de vaatdoekjes zijn eigenlijk te mooi om te gebruiken, maar mijn dochter wilde héél graag zo'n mooi gehaakte doekje gebruiken. Maar de eerste vlek deed toch wel een beetje schrikken... Gelukkig kan ik ze op 60graden wassen... :-)

    xx Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi! Het was heel leuk om te doen.
      Ja, zo'n eerste vlek doet altijd pijn, maar ze zijn gemaakt om gebruikt te worden.
      Leuk dat je dochter je over heeft gehaald.

      Verwijderen
  5. Hoi Anita. Leuk dat je mijn vormtekenblog volgt. Ik hoop steeds dat mensen ideeën opdoen als ze het lezen. Het is eigenlijk mijn tweede blog, mijn andere gaat over vrijeschool en levens'dingen'. Ik zend je een hartelijke groet,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vaatdoekjes! Weet je dat ik niet eens weet waar je die voor kunt gebruiken? Ik durf het bijna niet te vragen...
    Dank voor je berichtje! Ik moest er erg om lachen: alles in dit leven leidt uiteindelijk terug tot Kevin Bacon. Ha ha! Ik zal eens kijken of ik zo'n volgers dingetje kan vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Vaatdoekjes gebruik ik vooral om het aanrecht en de keukentafel mee schoon te maken, maar kunnen natuurlijk door het hele huis gebruikt worden.
      Jij gebruikt ze vast ook wel, maar misschien noem je ze anders? Duizend-dingen-doekje misschien?

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!