maandag 14 oktober 2013

De heksenjurk is af en wat ik nog meer deed deze week...

Vorige maandag begon ik met het typen van dit stukje. Ik kreeg het niet af, want ik besteedde de dag goeddeels aan het maken van de geplande heksenjurk en daarnaast had ik nog waanzinnig veel andere dingen te doen. Ook de rest van de week had ik een druk programma. Op het werk is het druk en hoewel ik tegenwoordig niet meer thuis nog doorwerk, houden de drukke werkuren mijn hoofd ook na werktijd aardig bezet. En dan had ik extra schoolactiviteiten, klasgenoten te spelen, deden we inkopen voor hun aanstaande verjaardag, een van onze meiden kinderen moest voor een vermeende aanval van krentenbaard naar de huisarts, dus dat moest logistiek ook even geregeld worden. De aanval bleek al op z'n retour, mede dankzij een tube zalf van een vorige keer die ik opeens weer terugvond. En er was meer dan genoeg huishoudelijk en administratief werk.

Dat brengt me op een aankondiging van een lezing van het Studium Generale Groningen die ik zag:
Waanzinnige Plannen. En hoe ze te realiseren.

Vooral die laatste toevoeging had mijn belangstelling. De lezing is a.s. donderdag op 17 oktober.
Ik denk dat ik toch maar oversla. Te druk met plannen maken en uitwerken ......;-)
(Oh, ik ontdek net dat dat ook de titel is van zijn boek! Bibliotheek....here I come!)

http://studium.hosting.rug.nl/Programma/Waanzinnige-plannen.html


Maar terug naar de maandag. Vorige week maakte ik een lijstje. Aan sommige zaken ben ik niet toegekomen, sommige heb ik af, maar klussen zoals stofzuigen en dweilen en de was keren gewoon weer terug.
Om kwart over 3 kan ik de kinderen van school halen, tot dan heb ik de tijd aan mezelf ik kan kiezen uit een van de volgende activiteiten:

Tussen haakjes heb ik er achter gezet wat het verschil is tussen vorige week maandag en vandaag.
-werken aan mijn moord mysterie. ik denk dat ik op 2/3 van het manuscript ben en ik heb net een lange sceneketting opgezet die ik kan uitwerken. (Een uurtje aan geschreven)
-appels schillen en appelmoes maken (moet nog steeds)
-stofzuigen en dweilen (moet alweer)
-telefoontjes plegen (familie en een vriendin heb ik gebeld, ik heb nu nog twee namen op het lijstje staan)
-een keukenkastje opruimen (moet nog)
-een heksenjurk naaien (hier ben ik vorige maandag aan begonnen, vanmorgen afgemaakt)
-druiven oogsten, die onverwacht geweldig mooi gekleurd zijn (heb een paar geoogst, er hangt nog wat)
-enorm veel was opvouwen, was strijken (enorm veel gewassen, gevouwen en gestreken, grote achterstand bijna ingelopen)
-haakjes ophangen (moet nog)
-memobord decoreren en ophangen (gedaan)
-heg snoeien (moet nog)
-glas naar de glasbak brengen (moet nog)
-verlamd door al het werk op de bank gaan hangen (een noodoplossing! Altijd goed om achter de hand te houden)
-breien (winterwant numero 1  is in de maak)
-zwembadje opruimen (moet nog)

Het memobord kochten we bij de Ikea. Daarna heb ik er kleurige plakfolie op gedaan. De folie had ik voor iets anders gekocht, maar dat idee is ingehaald door een beter idee, zodoende kon ik de folie hier mooi voor gebruiken. Aanvankelijk had ik veel waanzinniger plannen met dit memobord, met linten om iets achter te schuiven, met stof bekleden en mooie knopen er op. Maar dat soort borden zijn meestal van hout en dit is een metalen bord, dus wat magneten erbij en klaar.
Weer een goeie les geleerd: waanzinnige plannen naar beneden bijschroeven betekent aanzienlijk minder werk met minstens zo groot resultaat.

Ik ben superblij met mijn resultaat. 
Dit hadden we veel eerder moeten doen. 
Folie met hertjes.
Knutsels met hartjes.

De meiden hingen het bord meteen vol.


De heksenjurk is af! Wat prijs / tijd verhouding betreft kan het helemaal niet uit om zelf te maken, maar origineel is 'ie wel geworden. Bij een winkel met wegwerpartikelen (je weet: van die winkels die slecht zijn voor het milieu, maar o zo leuke spulletjes hebben) kocht ik een bezem en een heksenhoed. Dat ging me net te ver om zelf te maken. 



Er moet nog een lintje oid door de lussen aan de voorkant.

Wat heb je daar nou voor nodig om zo'n jurk te maken:

Een oude nachtjurk, nieuwe fluweelband, nieuwe voeringstof. 
De kat is optioneel. Leuk voor de gezelligheid, maar niet zo goed voor de voortgang van je project :-)


Een soort sportbroek, waarvan de pijpen zo omgetoverd kunnen worden tot mouwen.

En een schets. 


Nu moet ik zorgen dat de kinderen mijn blog niet zien, want de jurk wil ik pas geven als ook het spokenkostuum klaar is :-)
Van een collega heb ik een wit laken gekregen en mijn streven is om het spokenkostuum nog deze week te maken. 
Ik hou jullie op de hoogte. 
Fijne dag gewenst!

groeten Anita






6 opmerkingen :

  1. Die jurk is fantastisch geworden! En dat memobord beplakken is ook een goed idee, die dingen zijn vaak zo saai.
    Wat een drukke week heb jij achter de rug! Hopelijk is deze wat rustiger. En dat boek ga ik ook opzoeken in de bibliotheek. Waanzinnige plannen heb ik genoeg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk heksenjurkje. Je doet het allemaal pff. Bij mij staat de naaimachine maar te kijken., Ideeen zat, maar de tijd bah. Ach ooit zal het bij mij ook lukken ;-)

    en fijn zo'n lijst met dingen die nog moeten gebeuren he. Soms erger ik me er groen en geel aan en de andere keer ben ik blij dat ik hem heb zodat ik het kan onthouden voor de volgende keer om te doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie jurk! Super dat je dat kan en doet voor de meiden!

    En plannen .... pfff ik houd mezelf soms niet bij:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anita,
    Je bent lekker bezig geweest, heerlijk is dat hè? Lijstjes maken en dan alles afvinken wat je gedaan hebt... ik doe niet anders..
    De heksenjurk vind ik heel mooi geworden en ik kan me voorstellen dat je meiden niet willen wachten met dragen tot het andere project af is... Ze moeten dus nog maar even geduld hebben...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie jurk !!! Ik ben altijd een super-planner geweest. Maar ik merk dat ik me toch vaak laat opjagen door mijn eigen planningen. En dat voelt niet fijn. Daarom ben ik bezig met andere manieren van werken. En dat is leuk ! Maar nog wel in beginstadium :) En de poes ! Hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauwwwww, wat geweldig gedaan!!!! Wat een megasucces moet dat worden!!!!
    Ben heeeeeel benieuwd naar het spookkostuum ;)
    Succes met alles meis, drukdrukdruk, herkenbaarherkenbaarherkenbaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!