zaterdag 7 september 2013

Hoezen voor een poef

Met mijn voornemen om mijn hoeveelheid onafgemaakte handwerkjes af te werken, pak ik meteen het meest recente gestarte handwerkproject erbij.
Toen de kinderen hun kamer zo vlijtig hadden opgeruimd en ik de kleedkamer, (zie hier) dacht ik weer aan de krukjes die op zolder staan te wachten om opnieuw bekleed te worden. Dan hebben de kinderen elk een krukje waar ze hun kleren op kunnen leggen en - als het een beetje meezit - hun kleren op kunnen klaarleggen voor de volgende dag.

Bij Mirjam zag ik al in januari een hele mooie hocker. Toen ging het bij mij borrelen en nadat ik wat al te wilde plannen voor mijn krukjes had geschrapt, bleef het idee om er een nieuwe hoes voor te maken over. Ik had nog mooie gordijnstof (die ik ooit gekocht had met het idee om er gordijnen van te maken voor de kleedkamer, maar dat idee was al weer achterhaald) en daarmee ging ik aan de slag. Vier weken geleden.
Twee avonden was ik er mee bezig en ik was helemaal enthousiast. Toen kwam er een andere deadline en bleef 't spul liggen, hoewel alleen de zoom hoefde nog maar gedaan te worden.
Ik doe dat vaker merk ik; iets niet afmaken. Er ligt een basale faalangst aan ten grondslag. Als ik het niet afgemaakt heb kan ik ook geen kritiek krijgen op het resultaat.
Nu wil ik het wèl afmaken.
Gisteravond zat Michel naar voetbal te kijken en dat is voor mij geen inspirerende tv en pakte ik de hoezen er weer eens bij. Ik heb ze ook nog af gekregen.




De krukjes/poefs/hockers komen van IKEA. 
De hoes die er eerst om zat was verkleurd en verwassen. 





De stof heb ik zo geknipt dat op de bovenkant de leukste afbeelding zit. 

En wat was de eerste reactie van mijn kinderen: 
ik vind 'm niet mooi, het plaatje is van vroeger, 
ze moeten niet op de kleedkamer, ik wil ze op mijn kamer!

Later waren ze weer wat bekomen van hun eerste afkeer. 

Dus, voor kritiek kan ik het dichtbij huis zoeken....


5 opmerkingen :

  1. Wat heb je mooie stof gevonden hiervoor. Gordijnen hadden er ook prachtig van geweest natuurlijk. Maar gelukkig heb je er een heel goede bestemming voor gevonden. Ik vind ze super mooi geworden...
    Wat leuk dat je een verwijzing hebt gedaan naar mijn hocker... Dank je wel!
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo je ben ook zo goed in dingen niet afmaken of iets starten en dan met iets anders verder gaan omdat ik dat toch liever af wil maken haha. Ik kan het me heel goed voorstellen.

    Faalangst hoef je zeker niet te hebben hoor. Ik vind ze heel mooi.

    Hihi en die reactie van de meiden haha ja dat moest natuurlijk even in zinken hihi. Ik vind ze geweldig. De meiden inmiddels ook wel toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Hallo Christel, Bedankt voor je reactie.
      Ik heb er geen patroon van. Ik heb de oude hoes opgemeten en ongeveer een cm voor de zoom gerekend. De zijkant is uit een stuk, dus niet vier losse vlakken. Ik heb een langwerpig stuk geknipt. De naad zit niet in een hoek, want dat vind ik zo'n gepruts, maar ik heb de naad geplaatst in het midden van een zijvlak. Kun je hier wat mee?
      Hartelijke groet,
      Anita

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!