vrijdag 27 september 2013

Een Liebster Award gekregen !







Wanneer ik op andere blogs de liebster award zag dan was ik altijd blij dat ik 'm niet kreeg. Het is prachtig zo'n award, maar vervolgens tijd besteden aan het beantwoorden van 11 vragen, vervolgens 11 nieuwe bedenken en dan ook nog 11 anderen 'opzadelen' met dezelfde taak. Nee, laat maar aan mij voorbij gaan dacht ik.

Deze week voelde ik me geïnspireerd en moe tegelijk. Dat is wel vaker na een meditatieweekend (een bijeenkomst bestaat uit twee avonden en twee dagen). Ideeën voor blogjes en andere teksten kwamen in overvloed, maar zodra ik ze op papier wilde zetten verdwenen de woorden. Tot ik gisteren van Conny de liebster award kreeg uitgereikt. Het voelde alsof het precies op het goeie moment kwam. Ineens had ik door haar vragen allemaal aanknopingspunten om al die verhalen in mijn hoofd te (beginnen) te vertellen.


Dus : hoera voor de Liebster Award






1. Wat doe je in het dagelijks leven ( behalve bloggen)
De twee grote rollen in mijn leven zijn moeder en secretaresse.
Sinds 2006 werk ik voor de liefste filosofen van Nederland. Sinds de kinderen er zijn doe ik dat nog 20 uur per week, daarvoor 32 uur.
Hier zie je me op mijn werkplek.





2. Welke plek zou je graag eens willen bezoeken?
Heel wat jaren geleden zag ik een film waarin aan het eind een wit paard in een heuvel te zien was. Ik vond dat magisch en kon niet stoppen met kijken. Ik wist niet of het echt bestond of dat het voor de film gemaakt was. Toen was er nog geen internet of google.

Nu weet ik dat het echt bestaat. Type 'horse hill' en google vult automatisch de zoekopdracht aan.
Het gaat om het witte paard van Uffington. Die zou ik nog wel eens in het echt willen zien. 





3. Wie of wat is je grootste inspiratie?
Het is moeilijk om één persoon te kiezen waardoor ik het meest wordt geïnspireerd In het algemeen zijn het meestal vrouwen die me het meest inspireren. 
In de kunst: schilderijen van lezende vrouwen.
In de literatuur: Agatha Christie, Isabel Allende, Iris Murdoch. In de muziek: Sarah McLachlan, Heather Nova. 
In de architectuur: Julia Morgan. Zij is een Amerikaanse architecte en het meest bekend om Hearst Castle. Zij ontwierp Hearst Castle tussen 1919 en 1947. Zij had door de week een baan in San Francisco, maar kwam elk weekend naar die afgelegen heuvel in Noord Californië. Bedenk dat er toen nog geen goede verbinding was. Zij moest grote delen lopend afleggen. Uit de hele wereld kwamen oude bouwmaterialen die zij inpaste in het ontwerp. Wat een toewijding!


4. Waarom ben je een weblog gestart?
Ik was begonnen met het eenkastjeperdag project en ik wilde dat op een of andere manier bijhouden. Omdat Nelleke, de grondlegger van het project, ook een blog bijhield en mij had geïnspireerd wilde ik me bij 'de club' voegen.
Daarnaast wilde ik contact zoeken met nieuwe mensen. Of eigenlijk wilde ik dat andere mensen mij zouden vinden. Ik wilde mezelf een stem geven, meer naar buiten treden en taalvaardiger worden. Dit had ook allemaal te maken met de start van mijn moordmysterie Moord in het Blair House.

5. Wat is je grootste trots in je leven?
Mijn kinderen zijn mijn grote trots. Het voelt als een groot geschenk dat ik hun moeder mag zijn. Zij zijn gezond geboren ondanks ernstige complicaties (TTS, voor meer info klik hier) in de zwangerschap. Het feit dat ze een eeneiige tweeling zijn ervaar ik als bijzonder, maar dat ze gezond geboren zijn maakt het nog extra bijzonder. Mijn dochters zijn mijn leermeesters. Zij zijn de reden dat ik met het kastjesproject ben begonnen, dat ik bewuster leef, dat ik meer vertrouwen in mezelf heb.
Ik kan over heel veel kwaliteiten van mezelf twijfelen, maar van het moederschap zeg ik altijd dat dat het enige is waar ik ècht goed in ben.


6. Waarvan geniet jij het meest?
Ik geniet het meest van stilte en van details in de natuur. Die bolletjes die op de onderkant van eikeblaadjes zitten, mieren die aan en af lopen naar hun nest.

7. Is er iets wat je al heel lang wil doen maar er nog altijd niet van is gekomen?
Babyfotoboeken maken van de kinderen!

8. Waarvoor kunnen ze jou ´s nachts wakker maken?

Maak me alsjeblieft niet 's nachts wakker. Alleen als het huis in brand staat.

9. Op welk zelfgemaakt item ben je het meest trots?
Ik denk dat ik het meest trots ben op de wigwam die ik gemaakt heb. Dat was een enorm project, met veel naaimeters. Ik heb zelfs het patroon naar eigen wens aangepast èn ik heb het vrijwel helemaal gemaakt van materiaal dat ik in huis had.

10. Wat vind jij echt onwijs irritant?
Ik kan er niet tegen wanneer iemand de stofzuiger uitzet door de stekker er uit te trekken en 'm dan opbergt. Dat als ik dan wil stofzuigen en de stekker in het stopcontact steek, dat monster meteen begint te razen.

11. Wat zijn jouw plannen voor morgen?
Ik heb Ellie beloofd dat ik morgenvroeg met haar naar de groene supermarkt ga (=biologische supermarkt). 's Middags gaan de meiden proefzwemmen, d.w.z. er wordt gekeken of ze watervrij zijn. Als dat zo is, mogen ze op zwemles.



En wie zijn de volgende geluksvogels (in willekeurige volgorde):


Ik heb begrepen dat de award in het leven is geroepen om kleine blogs (minder dan 200 volgers) onder de aandacht te brengen. Daar zit inmiddels denk ik een beetje het manco in de award, want kleine blogs geven 'm door aan andere kleine blogs, dus circuleert hij alleen tussen kleine blogs onderling. En de grote blogs hoeven 'm niet meer, want na drie nominaties is de lol er wel af.


Maar evengoed heb ik prachtige kandidaten om 'm aan door te geven, waarvan ik vind dat iedereen even een kijkje bij zijn/haar blog moet gaan nemen.

Ilja scraps - Ilja ken ik sinds 1987 (schat ik) toen we als penvriendinnen gingen schrijven. Inmiddels schrijven we niet meer, maar we kunnen elkaar volgen via onze blogs.

Geertrude blogt - Geertrude's blog leerde ik als een van de eerste blogs kennen. We hebben heel veel raakvlakken en ze voelt als een vriendin op afstand (als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen)

Janneke Heimweg - is ook een wensschrijfster en ze woont net als ik in Groningen. Zij heeft de eerste versie van haar manuscript Cum Laude af. Af en toe twitter ik iets de wereld in en dan krijg ik steevast een reactie van haar terug.

Benjamin Polyester - volgt mij sinds kort. Hij schrijft korte stukjes over zijn leven, die ik columnwaardig vind. Ik hou van zijn schrijfstijl. Een beetje cynisch, soms treurig, maar altijd raak.

Timer op 15 minuten - een kastjeperdag blog van een rechtenstudente. Ik volg haar graag omdat ze laat zien hoe ook in een klein en startend huishouden ballast kan ontstaan. En ze volgt duidelijk haar eigen weg.

Moira Doet haar ding - heerlijk tegendraads, altijd uit het leven gegrepen

Avonturijn - voor een bemoedigend woord en detail voor gebeurtenissen

Mijn Schrijfsels - Minous droomt net als ik van een schrijvend bestaan

Gewoon een klein groot gezin - een heerlijk blog met prachtige dagelijkse verhalen over hoe kinderen opgroeien. Als je denkt dat een tweeling veel is, kijk dan eens bij Ingeborg.

Fotootjevandaag - Wat kan ik zeggen? Mooi bloglayout, mooie tekeningen, mooie teksten. Wat heeft een blog nog meer nodig?






Het zijn er niet exact 11, maar die vrijheid neem ik maar. (Ik heb er nog twee toegevoegd die ik het noemen waard vond).


En nu ik bovenstaande vragen beantwoord heb, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord van mijn voorgedragen kandidaten, dus blijven de vragen hetzelfde.




En zoals met elke prijs: je mag weigeren!


(maar dan weet je ook niet wat je mist)

22 opmerkingen :

  1. Hoi Anita,
    Dank je voor de Award! Ik neem em graag in ontvangst. Wat leuk, wat leuk, wat leuk! Dat is het enige dat ik op dit moment kan zeggen (met een grote glimlach van oor tot oor). Maar goed dat ik niet hoef te speechen :-) Ik zal jouw vragen beantwoorden en een paar nieuwe bedenken. Wat leuk, wat leuk, wat leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij om te horen!
      Nu moet ik ook glimlachen van oor tot oor.

      Verwijderen
  2. Dank je wel voor de award, en voor je lieve woorden. En natuurlijk mag je dat zeggen, zo voelt het voor mij ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, nu vergeet ik nog te zeggen dat ik je vragen ga beantwoorden, maar dat wordt waarschijnlijk wel volgende week pas, ik hoop dat dat niet erg is. Ik heb het op dit moment nog drukker dan normaal en ik wil wel even de tijd nemen om rustig na te denken over mijn antwoorden.

      Verwijderen
    2. Pfff, je kunt zien dat ik moe ben, dus een antwoord in drie delen ;-) Leuk om jouw antwoorden op deze vragen te lezen!

      Verwijderen
    3. Drie keer is scheepsrecht, zullen we maar zeggen :-)
      Het is natuurlijk geen enkel probleem als je later antwoorden op de vragen geeft.

      Verwijderen
  3. Dank je wel Anita ! Leuk en eng om deze vragen te beantwoorden; de goede mix bij iets nieuws :). Maar de manier waarop jij het hier hebt gedaan, trekt me over de streep. Inderdaad heel leuk om jouw antwoorden op de vragen te lezen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anita,
    Dik verdiend, deze award, en ook heel leuk om jou op deze manier wat beter te leren kennen...
    Ik wens je een heel fijn weekend, we krijgen heel mooi weer,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow dankje, lieverd, want ik had net een dipje vandaag en dan krijg ik van jou (niet de eerste de beste, he:) een award!!

    Dankje! Doet me goed! Ik ga erop terugkomen op mijn blogje!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat de award precies op het goeie moment komt voor jou is een de slagroom op het award-gevoel!

      Verwijderen
  6. Leuk om je antwoorden te lezen en meteen wat geleerd ( ik wist niet dat het voor kleine blogjes was, maar volgens mij heb ik het onbewust dan nog aardig goed gedaan :D )
    Ik lees graag je blog omdat je gewoon zo lekker schrijft ;-) ik zou zeggen door gaan want ik blijf je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof dat je inderdaad de kleinere blogs in het zonnetje hebt gezet. Nogmaals dank voor je award en ik ben nog lang niet uitverteld, dus als het aan mij ligt, ga ik nog lang door met schrijven.

      Verwijderen
  7. Ik heb nog twee blogsters toegevoegd die ik het noemen waard vond.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Anita, dank je wel! Ik zal er morgen iets over schrijven op mijn blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alsjeblieft. Ik zag dat je in korte tijd twee awards hebt gekregen. Wat een verwennerij. Nou, helemaal terecht hoor.

      Verwijderen
  9. Hoi Anita, dank je wel...volgende week zal ik proberen het even te vermelden op mijn blog... Ik heb nog steeds wat last van tijdtekort en teveeltedoenineendag en zeker van waaromduurthetweekendmaartweedagen syndroom...

    Ik vind het echt heel leuk dat je aan me hebt gedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen probleem hoor als je later antwoorden geeft. Ik heb alle tijd :-)
      En ik vond het afgelopen weekend ook heeeel kort. En alle andere weekend mogen ook wel wat langer.

      Verwijderen
  10. Bedankt!.... oef, dat wordt nadenken ;-) Ga er dit weekend wel even voor zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Graag gedaan.
    Ik ben heel benieuwd naar je antwoorden. Neem de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!