dinsdag 30 juli 2013

Op zolder aan de slag, ook al is het zomer en warm

Gisteren begon het gewone leven weer, nou ja, niet voor iedereen in ons huishouden. Michel ging weer aan het werk, ik stroopte mijn mouwen op - oh nee, ik had een zomerhemdje aan - voor een klus op zolder en de meiden gingen lekker spelen.
Het was een hele vreemde dag gisteren. De wijk was heel stil en onze straat was werkelijk uitgestorven. Een kindje speelde op straat, maar laat dat nou net niet een favoriet zijn van onze meiden.
We belden nog een klasgenootje, maar die had net een vriendinnetje te spelen. We belden nog een ander, daar werd niet opgenomen. We gingen naar speeltuin nummer 1, waar twee grotere jongens speelden - ook in stilte.
Gelukkig is daar altijd nog de Action, voor de broodnodige afleiding en het speeltoestel in de Jumbo.
Later probeerden we nog speeltuin nummer 2, maar ook daar was het stil op straat.
Ik heb de meiden vol trots aanschouwd, hoe ze op zo'n landerige dag toch steeds iets nieuws vonden om zich mee te vermaken. Ze leren zo ontzettend veel, ook als ze niet naar school gaan.

Maar goed, terug naar de ochtend en naar zolder.

Voor de vakantie had ik al het was- en strijkgoed weggewerkt. Alle drie de wasrekjes waren leeg en toen kon ik de boel eens goed bekijken.


Wat als ik de extra vriezer en extra koelkast (rechts) kan ruilen met de dozen en allerlei (links)?
Het nadeel namelijk van de koelkast en vriezer rechts is dat aan het eind van de dag het zonlicht op de zijkant schijnt. Dan moet de koelkast harder draaien. 
Een ander nadeel is dat ze aangesloten zijn via een verlengstekker en die loopt precies voor het luik van het knieschot langs. Elke keer als ik daar bij moet, moet ik de stekker loshalen. 



De koelkast is vrijwel leeg. Laat ik 'm gelijk maar schoon maken. Morgen komt er weer een nieuw groente- en fruitpakket, dan zit de koelkast weer vol. 


Zo, die staat. 
Maar oh... ik knijp 'm wel een beetje. Is die ruimte wel breed genoeg voor de vriezer?


Jawel! Hoezee het past. Alsof het er voor gemaakt is!
Michel vond het in de oude opstelling onlogisch dat de vriezer rechts stond en de koelkast links, dus heb ik ze nu omgewisseld. 


Overal even met het stofzuigertje bij langs. ...
Dozen en allerlei verplaatst naar de andere hoek. 
Mmm...voelt niet logisch. 
Wat als ik het omdraai?


Ja, zo is het beter. 


De drie wasrekjes er weer voor. 
En weer een klusje geklaard. 


3 opmerkingen :

  1. Raar is dat toch, dat je pas later tot bepaalde inzichten komt. Ik heb dat gehad met mijn sjaal en handschoenen. Die hebben 2 winters lang overal gelegen, en dan vooral op zichtbare, dus rommelige plaatsen. Afgelopen winter bedacht ik (pas) dat ik gewoon een oude tas aan de kapstok kon hangen en daar alles in stoppen... Het werkte prima!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gek hè. Soms springt iets opeens in het oog, waardoor je er wel iets mee moet doen.
      Leuke oplossing heb je bedacht voor je sjaal en handschoenen.

      Verwijderen
  2. Een goede verandering dat zie je zo. Heel handig. Soms moet je gewoon even wat schuinen en zie je dat het veel handiger is. Weer lekker bezig geweest :D

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!