Moestuin Maandag: Jantje zag eens appels hangen

Twee weken terug, vlak voor mijn vakantie, plukten buurtkinderen alle appels waar ze bij konden uit mijn appelboom. Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen dat ik boos was. Zeker twintig stuks zijn geroofd.
Onder begeleiding van een paar moeders kwamen ze excuus aanbieden. Hun uitleg was dat ze appelsap wilden maken.

Zo'n treurige aanblik uit mijn keukenraam...

Bovenin zie je nog appels hangen, daar konden ze niet bij. 

Twee weken later zijn de overgebleven appels flink gegroeid en komen soms tevoorschijn vanachter blaadjes waar ze zich verscholen hielden. Gisteravond heb ik blaadjes weggeknipt en de boom uitgedund, zodat de appels volop zon kunnen genieten. Ik was zo suf om een tak weg te knippen waar een appel aan zat. Oh well...dat kan er ook nog wel bij.


Wil je zien wat anderen doen op moestuin maandag? Kijk dan bij initiatiefneemster Hollandse Klei.

4 opmerkingen

  1. Wat lekker appeltjes van eigen tuin. Ze zijn nu nog niet goed toch? Zeker jammer dat die kindjes de appeltjes er afgehaald hebben en die tak ach ja dat heb je dan vaak hé. Dan zit alles even tegen. Maar het komt vast weer goed X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar heb ik ze geloof ik in september geoogst, dus ze moeten nog even blijven hangen. Ik heb er nog 30 geteld, da's niet slecht.

      Verwijderen
  2. Wat jammer! Gelukkig dat er toch nog een paar in hangen, wie weet heb je dan zelf ook nog wat om appelsap mee te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik denk dat het weer appelmoes wordt. Dat kan ik makkelijker maken dan appelsap.

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!