Het linnengoed

De linnenkast is zo'n voorbeeld van een klusje dat wacht op het goede moment om aangepakt te worden. Vandaag is dat goede moment aangebroken. Omdat mijn kantoordag (eerste werkdag na de vakantie) vandaag om half drie ophoudt en de kinderen uit logeren zijn bij opa en oma heb ik nu even een paar uurtjes die ik voor de linnenkast kan gebruiken.

Het begon ermee dat de kast veeeeel te vol is, en ook nog eens onhandig bereikbaar, want de deur kan niet goed open omdat de stoel er voor staat. Daarom propte ik het spul er vaak maar wat in.



Doordat we de kinderkamer hebben veranderd, is de commode verhuisd naar de kleedkamer. Het plan is om het courante linnengoed in de commode op te bergen. En de rest, zoals strandlakens, reserve beddengoed, fleecedekens, ledikantdekens en lakens allemaal in de linnenkast te leggen.



Op de commode ligt ook nog heel veel op te ruimen, allemaal nog overblijfsels van de opknapbeurt van de kinderkamer. Dat komt later aan de orde. Ook heb ik nog niet alle koffers leeggeruimd. Ik heb zelfs al weer een koffer moeten inpakken voor het logeren bij opa en oma. In de groene reistas zit vakantielinnengoed dat weer terug kan in de linnenkast. Dan blijft alleen nog de grote koffer over, die zal ik eerst maar eens uitpakken.





Alles uit de linnenkast gaat op ons bed. Oh jee, dit is wel heel veel. 



Over een paar oude lakens twijfel ik. Die heb ik bewaard omdat het nog wel een keer van pas kan komen dacht ik, als vulling voor een kussen. Of als poetslap hoor ik jullie zeggen. Maar hoeveel poetslappen heeft een mens nodig? Je hebt m'n huishouden gezien, zoveel wordt hier niet gepoetst. 
Nou oké dan. 

Twee minuten later ben ik al blij dat ik 'm bewaard heb, want ik knip er gelijk een stuk van af om de kast mee uit te soppen. Hoef ik niet helemaal naar beneden om een doekje te halen :-)




Het viel beslist niet mee om alles er weer in te krijgen. Ook kwam ik nog een stapel dekens tegen die op de commode lagen en ook nog een plekje moesten zien te krijgen. Een paar spullen krijgen een ander plekje, maar de bulk is weer terug gegaan. Het was wat passen en meten en schuiven en herschuiven, maar het is gelukt!



4 opmerkingen

  1. Lekker bezig zo te zien!! Gaat goed, toch? Je project:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat inderdaad heel goed met het project. en ik vind het heerlijk om weer bezig te zijn.

      Verwijderen
  2. Nou het verschil is goed te zien hoor. Je bent weer goed bezig geweest. En ja soms kun je wel eens te veel bewaren, maar tegen de tijd dat je het weggegooid hebt. Kom je er in ene achter dat je het toch had kunnen gebruiken. Te minste dat gebeurt mij nog wel eens, vandaar dat ik weinig durf weg te gooien. Zo zonde denk ik dan. haha, maar ja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel herkenbaar! De afgelopen twee/drie jaar heb ik heel veel grote en kleine spullen weggedaan, omdat ik gewoon niet alles kon bewaren (veel spullen van de kinderen), maar nu heb ik toch wel eens een spijtmoment. Zo van, hé had ik dat maar bewaard, nu heb ik het net nodig.
      Inmiddels heb ik niet veel echt overbodige spullen meer en concentreer ik me meer het efficient opbergen ervan. Dus kan ik weer lekker mijn spulletjes onder mijn vleugels houden :-)

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!