vrijdag 28 juni 2013

Eerste oogst uit de moestuin



Vorig weekend oogstte ik de eerste krop sla uit eigen moestuin.
Heerlijk, die zachte bladeren. Groot zijn de kroppen niet, maar doordat de bladeren zo zacht zijn
kan wel bijna alles opgegeten worden. 


Ik maakte er zelf mayonaise bij. Volgens een recept zonder ei uit het 
ayurdeva kookboek van Lies Ameeuw, waar ik me de laatste tijd wat in verdiept heb. 

Voor het eten vanavond ga ik het derde kropje plukken. Lekker met een gegrilde kippenbout en 
gebakken aardappelschijfjes. 
Fijn weekend!


4 opmerkingen :

  1. Heerlijk, helaas is hier de sla aangevallen door slakken, en zal de drie kroppen mee gaan met mijn moeders voor de konijnen. Dan hebben hun ook eens een heerlijk maal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das genieten he???
    Je eigen oogst, extra lekker!!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!