maandag 17 juni 2013

# 110 De Plant Genie en verder niet zoveel bijzonders

Vandaag komt er niet zoveel uit mijn handen. Aan ideeën en vooral werk geen gebrek, maar ik heb zin om het er maar een beetje bij de laten vandaag. Het was de laatste weken rennen van deadline naar deadline. Vandaag staat eigenlijk het stofzuigen, volgens het wekelijks huishoudschema, op het programma, maar ik heb eigenlijk zin om de tijd gewoon voorbij te laten glijden.
Vanavond schiet ik vast weer in de stress over alles wat ik vergeten ben, maar die dingen zijn me nu nog niet te binnen geschoten dus kijk ik wat tv, ruim wat op, doe wat boodschappen, maak plannen voor het eten vanavond, bedenk dat ik de kamer van de meiden nog op de foto wil zetten, kijk wat er leeft in twitterland (goh interessant, een proviandruil op facebook. Zal ik dan toch een facebookaccount openen? Ach, laat maar. Zoveel proviand heb ik nou ook niet over), denk aan die klus voor kantoor die ik eigenlijk af wil hebben, maar stel 'm steeds uit. Bel met m'n moeder - ook altijd goed voor een uur - en vind ondertussen dat ik toch maar eens wat moet gaan doen.
Nou goed dan, ná dit blogpostje.

In de folder van het Kruid vat zag ik de zogenaamde Plant Genie. Een glazen reservoir die je vult met water en in de aarde van je kamerplant steekt. Goed voor twee weken. Dat leek me perfect voor de vakantie. Onze kat gaat dit jaar uit logeren, dus daarvoor hoeft er niemand naar ons huis te komen. En dan iemand vragen alleen voor die paar planten die we hebben?

Ik besloot niet te wachten tot de vakantie, maar ging de Plant Genie gelijk uitproberen. Eens kijken hoeveel water er na twee weken nog in zit.
Nou, sommige reservoirs waren al na een dag leeg!
Ik wacht vaak te lang met water geven (ach, het kan nog wel een dag...) waardoor planten hier in huis droger staan dan goed voor ze is.
Nu heb ik de plant genie die meteen zichtbaar maakt wanneer m'n plantje weer water moet hebben.
Zo besloot ik al na testdag nummer 1 om ze permanent te gaan gebruiken! Wat een geweldige uitvinding voor mij. En voor m'n planten ;-)




Het waterniveau is halverwege. 


Het staat nog leuk ook, zo'n glazen bol in de bloempot. 

(Hoort u ook de tell sell stem 'its' amaaaaazing' op de achtergrond?)

2 opmerkingen :

  1. Handig, zo'n plant genie, zeker als je op vakantie gaat. Ik geef mijn planten gemiddeld eens per week water, maar sla ook wel eens een weekje over. Dat gaat best, maar ik denk dat planten die er niet tegen kunnen allang het loodje gelegd hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SOOOOOO DAS HANDIG!!!!
    GELUKKIG HEB IK ALLEEN PLANTEN DIE TEGEN EEN STOOTJE KUNNEN WANT HIER KRIJGEN ZE MAAR ZELDEN WATER, IK 'HOU' DAN OOK ALLEEN NOG MAAR VAN VETPLANTEN EN CACTUSSEN ;)
    Oeps sorry, ik wilde niet schreeuwen...... maar ik vind het een megagoede oplossing en het staat idd nog leuk ook ;)
    Slim van je!!










    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!