vrijdag 21 juni 2013

Daar is 'ie: de kamer van de meiden

Zojuist overviel me maar zo de zin om het fototoestel te pakken en de kamer van de meiden op de foto te zetten en er vervolgens een stukje bij te schrijven. De laatste weken waren stressvol en dat ik nu zin heb om te bloggen is een mooi teken voor mij dat de spanningsboog nu naar beneden gaat.
Vorig weekend hingen we de letterbakken aan de muren. Ik vertelde de meiden welke ik voor hen bedacht had en dat viel meteen goed in de smaak. Geen gesteggel over 'die andere is veel mooier'. Ze waren er gelijk dolenthousiast over.

Ook heb ik stickers geplakt op de deuren van hun kast. Verder zijn er nog een paar ideeën die later uitgevoerd gaan worden. Zo willen we nog een deurposter. Er zit een beschadiging op de deur die daarmee mooi is weggewerkt. Ook wil ik graag andere deurgrepen op hun kast, want hier zitten best scherpe hoeken aan. En ik heb nog twee ikea poefjes op zolder staan waar ik nieuwe hoezen om wil maken.



Hier en daar is het krap, maar het past allemaal precies.



Heerlijk grote lades onder hun bed waar veel knuffels en speelgoed in kunnen. 



In het hoekje is plek voor de bak met verkleedkleren 
en de berenzitzak. 


Hun knutselhoekje.


Gemma's letterbak.



Ellie's letterbak.



Het sierkussen uit de logeerkamer heeft ook weer een actieve bestemming.




Heerlijk die verzamelingen van kinderen. 


Alles bij de hand. 


Het was veel meer werk dan we dachten. We hebben er uiteindelijk drie dagen aan gewerkt. 
Alleen al zo'n bed in elkaar zetten kostte een dagdeel. 

We hebben de kosten redelijk binnen de perken kunnen houden. De bedombouwen zijn nieuw, maar de bedbodems, matrassen, beddengoed, dekbedden hadden we zelf nog. Zo is de consuminderaar in mij ook tevreden.

De dames hebben twee nachten op de logeerkamer in hun oude ledikant gebivakkeerd. 
Daarna had iedereen weer zijn eigen plek terug. Dat was maar goed ook, want iedereen in huis stuiterde van de adrenaline. Inclusief de kat. Die begon zelfs al onrustig te worden toen de emmers verf in de gang verschenen. 

Ik heb trouwens besloten om maar te stoppen met het nummeren van mijn blogjes over het kastje-per-dag. Ik merk dat de onderwerpen steeds meer in elkaar overlopen. 

Fijn weekend. 

6 opmerkingen :

  1. Wauw, eigenlijk met hoofdletters; WAUW!!!
    Ik ben sowieso verliefd op de kleuren van de kamer en op de stickers op de kast!!! Wat ziet dat er verschrikkelijk leuk uit!
    De letterbakken komen ook supermooi uit, fijn dat ze er blij mee waren op deze manier!
    De kamer is ECHT een plaatje geworden!
    Nu lekker uitrusten hoor, je hebt echt een hele grote berg werk verzet!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja de letterbakken zijn echt leuk geworden. De stickers om de kast vind ik ook heel erg leuk zeg. Een gezellig kamertje :D de kinderen zullen er zeker wel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tjeetje ik wou dat ik nog een klein meisje was , dan zou zo'n kamer echt een paradijsje zijn, helemaal geweldig, ik ben er weg van, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anita,
    Wat een heerlijke kamer is dat geworden zeg. Wat zullen jouw meisjes het daar naar hun zin hebben. Je hebt het heel leuk ingedeeld hoor, en toch ook nog voldoende ruimte om te spelen... Super leuk ook die letterbakken, wat zijn die mooi!
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kamer is dat geworden! Heerlijk meisjesachtig ook, met al dat roze en paars. Ik zou bijna terug willen in de tijd om dat voor die-van-ons alsnog te doen (ik was destijds niet zo dol op dat soort tinten, wij gingen meer voor primaire kleuren). Die stickers vind ik erg mooi, die maken het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!