maandag 3 juni 2013

# 106 Weerstand en toch ook volharding

Toen ik afgelopen weekend bedacht wat mijn klusje voor vandaag zou worden, had ik geen idee dat het me zoveel moeite zou kosten.
Dit is al de derde vierde vijfde zesde poging om het op te schrijven. Het roept een enorme weerstand bij me op en ik voel me enorm boos worden om iets dat de kwestie met mijn klusje van vandaag overstijgt.

In april dook dit langlopende klusje weer op toen ik de grote kast opruimde. Het gaat om het witte doosje. Daar zit een prachtige - en dure - deurklink in. Die hoort op onze woonkamerdeur, maar dat lukt niet want de stift (je weet wel die metalen pen die er bij hoort) past niet op de deurklink. Wel in de deur, maar niet op de deurklink.

Na diverse vruchteloze pogingen om het toch voor elkaar te krijgen en evenzovele keren nul op het rekest gekregen te hebben, vandaag dan de ultieme poging om de fabrikant rechtstreeks aan te schrijven.
Dat mailtje was nog niet het allermoeilijkste moet ik zeggen. Ik was al (eh, twee maanden geleden) begonnen aan het concept en nu kon ik 'm afschrijven. Zo'n mailtje kan zakelijk, zelfs met een kleine kwinkslag om de wanhoop aan te geven.

Maar er over bloggen....dat valt me nog tien keer zwaarder.
Het is het frustrerende gevoel iets te kopen, een best simpel zelfstandig voorwerp, geen ingewikkeld apparaat, dat gewoon niet goed is. De klink en de stift matchen niet. Punt. En dat je dan hemel en aarde moet bewegen om te krijgen waar je voor betaald hebt. Zogenaamde specialisten die je maar wat schaapachtig aankijken en je vervolgens met een kluitje in het riet sturen, omdat ze zelf geen zin hebben om het op te lossen.
Het doet me teveel denken aan de ellende van de verbouwing. Al die monteurs die maar wat schaapachtig en schouderophalend boven zo'n lek in een nieuwe vloerverwarmingsinstallatie staan te kijken en vervolgens lege opmerkingen plaatsen als 'het kan niet lek zijn', 'het ligt niet aan ons materiaal'.

Oh laat ik er maar over ophouden en even laten zien hoe ik vandaag de deur heb schoongemaakt. Eigenlijk dus twee klusjes vandaag.




Zo op het oog niks mis mee toch?


Dit is de tijdelijke deurkruk die we nu 2 jaar gebruiken. 


De klink werkt wel, want ik sta inmiddels aan de andere kant van de deur. 
De kinderknutsels op het glas verwijder ik. 
De poster onderop blijft hangen. Dat is de spaarkaart van de meiden. 
Door goed te helpen met opruimen, jas ophangen, met vork eten, niet miepen aan tafel, 
kunnen ze stickers sparen voor een volle spaarkaart. 
Ze sparen voor bijvoorbeeld alleen met mama of papa naar de stad, uit logeren, 
alleen (zonder zusje) thuis, naar de kermis, konijnen aaien, naar de kringloop. 



Als ik denk dat ik klaar ben, zie ik toch nog een restje plakband. 
Zie jij het ook?
Moeilijk om op de foto te zetten en de weerspiegeling is ook heel onwerkelijk. 


Ziet er toch weer frisser uit. 

En als er dan ook nog een verlossend mailtje van de fabrikant van de deurklink mag komen, 
dan is dit klusje definitief afgerond. 
Anders moeten we weer in de buidel tasten. 


Naschrift: kreeg net (vrijwel per omgaande) een opbeurende mail van de fabrikant dat ze ons de juiste pen zullen opsturen. Ik voel een naïeve blijheid. Blijkbaar hou ik toch altijd hoop. Enige reserve is wel geboden want we kregen al eerder 'de juiste' stift toegestuurd.


7 opmerkingen :

  1. Oh, frustrerend is zoiets! Ik hoop dat dat mailtje helpt! Ik vind die deur trouwens erg mooi, met die verdeling in het glas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh ja, dat hebben wij gehad met onze nieuwe (dure!) cillinders voor voordeurslot en achterdeurslot. Dat ging 4x mis, zelfs toen wij een lijstje met specificaties hadden aangeleverd kregen we de verkeerde en beweerde de verkoper ijskoud dat het toch de goede waren (met smalend lachje erbij). Het is uiteindelijk geod gekomen, moed houden hoor! en niet boos worden: OEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEM! (het is zooooo irritant zoiets)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoooo frustrerend en o wat heb ik toch een hekel aan 'bouwmannen', brrrr! Schrale troost; iedereen maakt dit soort dingen mee... Hopelijk komt het nu snel goed, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige deur, absoluut!!!
    Maar wat een frustratie zeg, koop je een mooie klink om het af te maken en dan krijg je dit.....
    Superblij voor je dat je een nieuwe passende stift krijg en ik ga keihard duimen dat je binnenkort de deurkruk 'gewoon' op de deur kunt zetten omdat het gewoon past! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooo ja pfff, dat zijn van die dingen. In mijn werk maak ik regelmatig van dat soort pipo's mee. Alsof zij niet verkeert kunnen doen.

    Nou hoop dat de juiste pin nu wel een keer mag komen want daar wordt je zeker wel gek van ja.

    Maar je deur ziet er wel weer goed uit ;-) Misschien een tip wat betreft het plakband. Het melk gekleurd (zeg ik dan maar)plakband krijg je makkelijk van de ruit af als gewoon plakband. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk wordt het nu opgelost! Ik vind het in ieder geval een mooie deur!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En? Is de juiste pin gearriveerd?
    Vroeg ik me zomaar af??

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!