vrijdag 31 mei 2013

# 105 Letterbak decoreren

Het is een beetje een lome ochtend. Buiten schijnt de zon, maar de wind is er ook duidelijk. 
Terwijl ik dit schrijf zie ik de kat van de buren aan komen lopen en door ons kattenluikje bij ons naar binnen gaan. Als hij mij achter de computer ziet zitten aarzelt hij even, maar als ik willoos 'hoi' zeg, ziet hij dat als een uitnodiging om verder door te lopen naar boven. 
Veel vertier heeft hij daar niet, want ik heb alle deuren dicht. Hij is dan ook al weer afgetaaid. 

Verder zit ik steeds op de klok te kijken, want ik heb om kwart over 11 een afspraak bij de kapper en voor die tijd wil ik dit stukje nog even afgetypt hebben en ook alvast de tafel gedekt hebben, want meteen na de kapper moet ik door om de kinderen van school te halen. 

Waarom blijf ik dan maar doortypen over randzaken? Omdat ik loom ben en niet zoveel puf heb. 

Eerder schreef ik al dat we onze tweeling wandelwagen te koop hadden staan. Het geld wat we daarvoor zouden krijgen was bestemd voor nieuwe bedden voor de meiden en een opknapbeurt van hun kamer. 
Maanden stond de advertentie op MP en op vele andere plekken, maar niemand reageerde. Of ze een enkel onderdeel van de hele set. 
Totdat een paar weken geleden een stel reageerde. We maakten een afspraak en je gelooft het niet, daarna reageerde er nog een stel dat serieus geïnteresseerd was. Zucht. Dan moet ik er weer een teleurstellen. 
In ieder geval, het eerste stel kwam kijken en het bleek een oude kennis van Michel en zij zijn dolblij met de hele set naar huis gegaan. En wij waren gelukkig dat de wagen weer goed terecht was gekomen. 

Och, ik vond het wel een moment hoor. De wagen heeft een paar dagen weer in de woonkamer gestaan, weer met de reiswieg er op. Al weer helemaal klaar om een tweeling te nestelen. Alsof het al weer helemaal bij ons interieur hoorde. 

Maar goed, ik dwaal af. 
Vandaag laat ik zien wat ik voor de slaapkamer van de meiden heb bedacht. 
Heel veel ruimte zal er niet overblijven in hun kamer, als er straks twee grote bedden in staan. Misschien wel te weinig ruimte voor een nachtkastje. Als alternatief krijgen ze een extra diepe letterbak voor aan de muur bij hun bed. De binnenkant wil ik versieren met kleurig papier. 


 De letterbakken kocht ik bij Xenos.  
Het papier kocht ik bij Sostrene Grene. 

Eens kijken hoe ver ik kom in een half uur. 



Mmm. volgens de ophanghaakjes moet 'ie zo. 


Maar ik wil 'm zo. 
Dan maar de haakjes verplaatsen. 

Ik ga aan het puzzelen, kiezen, meten, aftekenen en snijden.


Deze papiersoort is dunner, dan is duidelijk te merken. 


En dan is dit het resultaat. 
Wat is het toch altijd goed om een foto te maken van je werk, dan kijk je er met een afstand naar en dan ziet het er nog beter uit. 

Ik heb het papier nog maar niet vastgeplakt. 
Ook moet ik meer papier kopen, want de vakken zijn zo groot, dat de snijresten niet voor andere vakken gebruikt kunnen worden. 

Zo en nu moet ik al weer haasten .
Geen tijd om te redigeren, dus excuus voor de tekstfouten. 



14 opmerkingen :

  1. Sooooooooo wat is dat LEUK!!!!! Wat een geweldig idee ook!!
    Veel leuker als een nachtkastje (als ik naar mezelf kijk, 1 boek, haarspeldjes, elastiekje, nog meer haarspeldjes, 1 haarklem en nog een elastiekje. Perfect in dat kastje dus ;)
    En die haakjes? was vast een man die ze aan de verkeerde kant bevestigde ;) Hoort idd anders om!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er leuk uit!
    En hoe zit je haar nu?

    Xenos voor letterbakken - goed om te weten!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. M'n haar zit weer goed. Niks bijzonders hoor. Eigenlijk ben ik net als Beatrix: al jaren dezelfde coupe :-)

      Verwijderen
  3. Hoi Anita,
    Wat is die letterbak leuk geworden zeg. Dat zal echt heel mooi gaan staan in de kamer van je meiden. Het wordt echt een grote-meiden kamer hè? Zo leuk!
    Succes bij de kapper wilde ik zeggen, maar ik zie dat dat allang geweest is inmiddels... naar het zin?
    Ik wens je alvast een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker weekend en ik ben benieuwd naar de meiden kamers?! Succes ermee. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om een berichtje van je te lezen. Ik hoop dat het goed met je gaat.
      Ik hou jullie hier op de hoogte.

      Verwijderen
  5. wat een gaaf idee.........en het ziet er prachtig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Goed idee zeg. Ik zit gewoon te denken waar ik dit mischien zou kunnen gebruiken het ziet er zo gezellig uit. Helaas weet ik nog niet. Misschien komt het nog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je wat ik ook nog bedacht als handige plek: de gang. Dan leg je in de vakjes de binnengekomen post en de sleutels.

      Verwijderen
  7. Jee, wat kun jij veel doen in 30 minuten! Ik merk dat die tijd altijd zo voorbij is voordat ik eindelijk ergens aan begin. Dus jij hebt ook wel eens een gastkat op bezoek. Hoe krijg je die zover dat ie niet het eten van jouw kat op eet en ook niet in de hoeken van de kamer gaat zitten plassen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Benjamin, wat leuk dat je een reactie achterlaat.
      Ik verbaas me er zelf ook vaak over hoeveel er gedaan kan worden in 30 minuten. Voorbereiding en nawerk reken ik dan even niet mee.
      Ik had natuurlijk al meerdere uren besteed aan het in huis halen van de spullen. En het opruimen moest ook allemaal na dat half uur.

      We hebben alleen de kat van de buren wel eens in huis. Vooral als de buren de hele dag weg zijn. Soms jaag ik wel eens weg, maar soms ook niet. Deze kat is niet vervelend. Hij plast gelukkig niet in ons huis. Maar eet vast wel eens van onze brokken.
      Ach, eigenlijk ben ik een softy. Ik doe dus helemaal niks bijzonders om 'm te trainen of zo :-)
      Gemene katten zou ik er trouwens wel gelijk uit jagen.
      Als ik er aan denk doe ik overdag het kattenluikje dicht, als er niemand thuis is. Hij komt vooral als 'ie denkt dat er niemand is.

      Verwijderen
    2. Dat herken ik! Ik ben ook niet zo'n goede kattenbaas, in de zin dat ik ze niet heel streng opvoed. Ook niet die van de buren. Het zijn ook van die schattige wollige beestjes, daar kan toch niemand streng tegen zijn.

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!