vrijdag 17 mei 2013

# 103 Kleefplek op het aanrecht

Ik heb nog niet zo vaak een kastje in de herhaling gedaan. Vandaag doe ik het hoekje naast de koelkast.

Inmiddels ben ik er wel achter dat het opgeruimd houden van het aanrecht niet 'mijn ding' is. Ik weet het wel, dat hoort er bij, maar ik voel er gewoon geen grote aandrang bij. Voor mij is een aanrecht meer een werkbank, een ideaal oppervlak om zo even wat neer te zetten en hij kan dan ook nooit groot genoeg zijn. Maar Michel vindt dat niks. Hij kan niet koken als er nog spullen van de lunch op het aanrecht staan. Ik heb daar geen last van.
Ik daarentegen kan er niet tegen als er bij het avondeten nog resten op tafel liggen van de lunch. Daar heeft Michel dan weer geen last van. Je moet elkaars verschillen accepteren denk ik maar.

Zodoende heeft Michel op zijn vrije woensdag het aanrecht leeggeruimd en toen ik aan het eind van de middag thuiskwam veegde ik nog even de kruimels van de lunch op en konden we allemaal aan tafel :-).

Omdat de rest van het aanrecht zo leeg was, viel het kleefhoekje naast de koelkast nogal op. Het opruimen daarvan bestempelde ik tot mijn taak voor vanochtend.


Spreekt voor zich denk ik.


Ook op het eerst zo lege aanrecht waren al weer wat restjes blijven liggen. 


Nog wat handafwas van gisteravond. 

Eerst heb ik er voor gezorgd dat het aanrecht weer opgeruimd was. 
Daarna richtte ik me op de kleefplek en daarvoor had ik noodgedwongen weinig tijd. 
Mijn schoonmoeder zou namelijk op visite komen en dat zou binnen nu en een half uur zijn. En als ze op tijd zou komen, nog maar een kwartier.
Ik wist wat me te doen stond: focussen. 



Het verzamelbakje voor losse spulletjes, zoals batterijen, kralen, ringetjes en whatnot. 
Dat ga ik nu niet allemaal uitzoeken. 


Een hele tijd geleden heb ik in de voorraadkast ook zo'n verzamelbakje in het leven geroepen. 
Ik kieper het gewoon daar in. 


Ach ja, de bril die bij de vitrinekast boven water kwam....


Wat zit er eigenlijk in dit tasje? Oh ja, batterijen. Die wil ik steeds inleveren op school. En die vergeet ik dus elke dag. Ik hang 'm nu onder de trap. Dat is al iets dichter bij de voordeur :-)


Dan heb ik een hele stapel papieren. 


Ik wil nog steeds een ordner maken voor schoolpapieren. Ook dat is een uitgestelde klus, maar ook geen klus voor vandaag. De dagelijkse spullen blijven liggen. 
De rest gaat in de papierbak of naar de bewaarstapel. 


Gelukkig heb ik de tijdsdruk, anders was ik al lang weer gaan treuzelen. 
Nu moet ik door dit samenraapsel heen. 


Dit gaat allemaal naar boven, terug op de plek waar het hoort.


Kijk eens!


Als ik snel ben heb ik misschien zelfs nog tijd om ook het fornuis weer schoon te maken. 


En jawel, alles binnen 25 minuten. 
Het is een race tegen de klok en die druk moet een mens niet meerdere keren per dag hebben, maar in dit geval leverde het wel weer een opgeruimde kleefplek op. 



7 opmerkingen :

  1. WAUWIE!! Dat zie er weer goed uit.

    Wat een goed idee dat verzamelemmertje. Dat moet ik hier ook doen denk ik :D

    Misschien een tipje voor de batterijen te minste zo doe ik het vaak als ik iets ergens mee naar toe moet nemen. aan de deur hangen of bij de deur zetten waar je uitgaat ;-) werkt vast. Hier in ieder geval wel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de keuken er heel erg netjes uit zien hoor. Beter als de keuken die ik nu heb!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!