maandag 13 mei 2013

# 102 Hè, lekker weer een kastje

De meivakantie is weer voorbij en het normale weekpatroon kan weer beginnen. Oh, wat hebben wij genoten van de afgelopen twee weken. Het leek wel alle dagen feest. En tussendoor lukte het ons, papa en mama, ook nog om bijna al onze normale kantooruren te werken. Het leek wel of we overliepen van energie.

In de vakantie heb ik me vooral gericht op het - redelijk - op orde houden van het huis. Zodat ik vandaag niet met al te veel achterstallig werk zou worden geconfronteerd. Michel heeft ook flink meegeholpen met orde houden.
En vandaag had ik weer zin om een kastje op te ruimen. Gewoon lekker bezig zijn, vooral niet teveel nadenken, me bij een ding houden.

In onze tv kamer staat een kast. En bovenop die kast liggen heel veel spullen waar ik al een hele tijd niet naar om heb gekeken.


Op deze kast staat o.a. een grote tak. Dat is een moederdagtak van vorig jaar. De kinderen hebben dat samen met mijn moeder gemaakt. Die moest nu maar eens weg vond ik. 


Maar wat mij nog het meest stoort elke keer als ik op de bank zit is dit paarse lintje dat voor het glazen deurtje hangt. 
Waarom ik die niet eerder weghaalde? Geen idee. Volgens mij zit het ergens aan vast en als ik er aan trek valt misschien de rest ook naar beneden. 


Deze clivia is een nieuwe aanwinst. Een paar weken geleden bracht mijn moeder 'm mee. Hij staat in een bloempot die van mijn oma is geweest. 
Dubbel bijzonder dus voor mij.


Mmm. Hij moet iets meer water hebben zie ik nu. Meestal verzuip ik kamerplanten en omdat ik me daar bewust van ben, geef ik ze niet te vaak water. Maar ja, dit is weer te droog. 
De gulden middenweg is nog niet gevonden, zeg maar.


Dit is de moederdagtak, door de kinderen trouwtak genoemd. 
Je zoekt een mooie grote tak uit het bos, of zaagt er een van je eigen boom af - zijtakjes zijn nuttige staanders - en omwikkelt 'm met lint. 



Je hangt er allerlei leuke kleinnoden aan. 
Bloemetjes in een mandje, wensstenen. 


Gelukspoppetjes en hartjes. 
En je hebt een mooie decoratie gemaakt. 


Terug naar de bovenkant van de kast. 
Vergeten kinderbril.


En vooral heel veel stof. 


Wat op de grond ligt gaat in de prullenbak. 


En dit moet allemaal een andere plek. 
Zie je de envelop met fietsbonnen die hier weer opduikt?


Een Dora dvd vol met vette vinger afdrukken. 
Voordat ik 'm terugdoe in het dvd doosje moet ik 'm misschien maar even schoonmaken. 


Zo, het spiegelt weer helemaal. Net als de vergeten kinderbril. 


En als ik toch in de weer ben met de glassex, dan ook maar meteen deze vingerafdrukken wegpoetsen. 


Zo, een heel andere aanblik. 
Er is nu zelfs plek voor een nieuw fotolijstje. (Links naast de klok, vanwege privacy even dichtgevouwen).

Ik heb vooral veel op de tijd gelet vanochtend. Ik merk dat ik toch de neiging heb om me door andere dingen te laten afleiden en dan duurt zo'n klus te lang. Vooral als ik even niet weet waar ik met spullen naartoe moet. Dan begint het treuzelen. 
Ik wilde er niet meer dan een half uur aan besteden, maar ik wilde het ook af hebben. 
Het is gelukt, maar ik moest mezelf toch een paar keer bij de les houden. 

En nu ben ik aan het bloggen en dat kost ook half uur en - ja ook hier is het het geval - ik laat me snel afleiden. Tijd om er een punt achter te zetten vandaag. 

Punt.

8 opmerkingen :

  1. Super!! dat heb je maar weer mooi gedaan!
    Die afleiding herken ik wel, meteen even dit en dat doen en dan ben je weg van het kastje wat aan de beurt was.... daarom gebruik ik meestal de timer, tot die afloopt mOET ik van mezelf bij de les/het kastje blijven ;)
    Maar je hebt het weer gedaan dus applaus voor jezelf!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er weer geweldig uit. Mooi, die clivia, zeker in zo'n speciale pot. Mijn kamerplanten staan ook vaak droog. Daar kunnen ze beter tegen dan te nat, is mijn ervaring.
    Ik vind trouwens die kast erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goed bezig hoor zo na de vakantie! Ik heb lekker de hele dag tot zonet zitten schilderen zonder kleuter die aan mn been hangt:) Heerlijk! Ook nog een wasje gedraait dat wel.
    Leuke tak zo met die lintjes en frummeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe herkenbaar, maar nu weer lekker schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. weer een keigoede start.......goed van je........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er weer heel mooi uit ! En wat goed dat je je zo bewust bent dat afleiding betekent dat de klus te lang gaat duren. Inderdaad een hele mooie bloempot; en dubbel fijn dat hij ook nog van je oma is geweest !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook hier al goed bezig geweest en ja ik weet er alles van afgeleid te worden door het een of ander. Ik loop een keek naar een andere kamer en zie daar wat en kan er zo mee verder gaan ook niet slim, maar ja het zal er wel bij horen of zo. Ik moet zeggen mijn kookwekkertje en alleen in die ruimte blijven werkt redelijk goed. De spullen die dan naar een andere ruimte moeten ruim ik pas op na die tijd zodat de aandacht erbij blijft :D

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!