vrijdag 3 mei 2013

# 100 Give Away ter ere van mijn 100ste kastje - actie gesloten

De give away actie is beëindigd.

Bijna een jaar geleden (op 7 mei 2012) begon ik met het opruimen van kastjes en ik heb er 100 gedaan! Van tevoren had ik nooit verwacht dat het opruimen me zoveel zou opleveren. Ik geniet elke dag van wat het me al gebracht heeft. Niet alleen geniet ik van de opgeruimde kastjes, maar er ontstaat meer rust in huis, meer routine en ik word geduldiger.

Een vastomlijnd plan over mijn project had ik niet. Zou ik er na een jaar mee stoppen, zou ik 365 kastjes gaan opruimen of zou ik stoppen wanneer ik klaar was? Ik zou wel zien.
Ik had het blog van Nelleke met zoveel plezier gevolgd. Ik dacht: zó moet het mij ook lukken.
Overigens is de meest gestelde vraag uit mijn omgeving 'maar jij heb 365 kastjes dan??'

Met het opruimen van de kastjes hoopte ik niet alleen een opgeruimder huis te krijgen, maar vooral me te ontdoen van ballast. Ik voelde me overbelast en overvraagd. Een opeenstapeling van gebeurtenissen waar mijn volle aandacht voor nodig was.
De zwangerschap, de bevalling en de babytijd van onze tweeling was beslist niet idyllisch.
Ook hoopte ik mijn boosheid over de gang van zaken rond de verbouwing in 2011 een plekje te geven.

Best grote onderwerpen. Maar ook kleine onderwerpen speelden mee. Zo wilde ik het schrijven verder oefenen, mijn woordenschat uitbreiden. En ik wilde mijn sociale vaardigheden weer wat oppoetsen.

Tot dan toe las ik de blogs van anderen, op zoek naar gelijkgestemden. Nu laat ik iets van mezelf zien, in de hoop dat anderen er iets in kunnen herkennen.
En voorlopig ben ik nog niet uitverteld :-)

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Om mijn 100ste kastje te vieren, ben ik voor jullie aan het breien gegaan.







Ik heb twee setjes vaatdoekjes gebreid. Dat leek me wel passend voor een opruimproject. Het ene setje is met blauwtinten, het andere setje roze en beige.

Daarnaast heb ik ook in de give away een Philips Wake up light. Deze is over van klus nummer 96.



Het gaat om type HF3451. Specificaties kun je hier vinden. 
Let op: je kunt de display dus niet dimmen ;-)




Wat moet je doen om kans te maken?

- geef aan voor welk cadeau je mee wilt doen. Je mag ook voor meerdere of alle meedoen. Zet bij de reactie waarvoor je wilt meeloten.
- ben je nieuw hier? dan vind ik het leuk wanneer je vaker terugkomt. Dat kun je doen door volger te worden via Google Friend Connect, Bloglovin (te vinden in de zijbalk) of Google+ (zoek op Anita Willems). Nieuwe of terugkomende lezers: ik vind het sowieso leuk als je volger wordt :-)
- deel vooral deze give away met andere handwerkers, poetsers of mensen die moeilijk wakker kunnen worden via je blog, twitter, facebook

Wat nog meer? Eh.. verder niks.

Op 17 mei maak ik de uitslag bekend.


Wil je nog meer kans maken op een give away, kijk dan bij Geertrude Verweij. Je kent haar misschien nog wel van de boekbespreking die ik hier deed.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


En wat is het 100ste kastje? Het is er een die ik hier al eerder noemde, maar nu eindelijk afgerond is.
Veel woorden besteed ik er niet aan, want het belangrijkste vandaag is de give away :-)


Soms hebben klussen meer tijd nodig om afgehandeld te worden en dat is vaak meteen een reden waarom ze helemaal niet meer gedaan worden. Als je dan wat wilt bereiken is het een kwestie van volhouden.

Dit was een klusje met wat hindernissen.
Ten eerste was ik de fietsbonnen kwijt waarmee we de trekhaak wilden aanschaffen. Die vond ik gelukkig terug bij klus nummer 68.
Ten tweede was de fabrikant KidCar failliet. Het bedrijf dat de doorstart heeft gemaakt leverde accessoires mondjesmaat.
Er gingen weken overheen, maar we hebben 'm nu in gebruik.

Hehe vader kan nu ook met kinderen en de fiets op pad. :-)







13 opmerkingen :

  1. wat een gave give away......ik loot graag mee voor de vaatdoekjes.........ik vind alletwee de kleuren leuk. Ik ben meer van het roze maar deze blauwe zijnook super..gefeliciteerd met je 100 ste kastje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met kastje #100 :D Superleuk dat je alles op je weblog zet! Ik volg je via RSS.
    Graag doe ik ook mee aan de giveaway (voor de vaatdoekjes). De kleur maakt me niet zoveel uit, liever blauw denk ik, maar roze vind ik ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah! Weer een klusje! Gefeliciteerd met je 100 ste! Ik doe graag mee voor de lamp, ben erg benieuwd! Enne.. Zet m op hè, met kastje 101! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yeahhhh wat een mijpaal, 100 kastjes, van harte gefeliciteerd! Gelukkig ben je nog lang niet uitverteld ;)
    Zet hem op, OP naar de volgende 100!!!
    Ennuhhhhh, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind je vaatdoekjes ook superleuk,
    ik zou er nl een superleuke mold van kunnen maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg, zo'n mijlpaal, gefeliciteerd!
    Ik ga je volgen en doe graag mee met de give-away. De vaatdoekjes zijn super en zo'n Wake Up Light heb ik altijd al eens willen proberen, dus... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, ik doe mee! En wel voor de vaatdoekjes :D Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o potverdikkie dat iedere dag een kastjes project! dat is zo goehoed! Ik heb dat ook een tijdje volgehouden en vond het echt geniaal. Helaas lukt het me niet om het vol te blijven houden..... Maar misschien met van die leuke gebreide vaatdoekjes is poetsen ineens een stuk leuker?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Anita,
    Gelukkig ga je niet stoppen, want ik vind je blog veel te leuk. Ik heb ook met heel veel plezier het blog van Nelleke gelezen en vond het o zo jammer dat ze er niet op die manier mee verder ging...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je door het bloggen die ballast kwijt raakt, zowel in je huis als in je hoofd. Honderd kastjes is een mooie mijlpaal, maar een jaar lang bloggen ook. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik laat me verrassen zo op vrijdagmorgen (eigenlijk moet ik aan de poets!) voor de vaatdoekjes en de wake up light, als ik niet te hebberig ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ha leuk, ik ga wel voor zo'n vaatdoekje, dat maakt schoonmaken heel veel fijner. En ik heb hier in huis ook nog wel een heleboel kastjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe ook graag mee voor de vaatdoekjes. Lekker poetsen.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hi Anita,
    Nou ja, hoe kan dat nou, helemaal je giveaway gemist, Natuurlijk doe ik graag mee - voor de blauwe vaatdoekjes!

    xx Emilie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!