vrijdag 5 april 2013

Bermvondst

Bij de kringloop kun je heerlijke vondsten doen, maar langs de berm ligt ook heel veel moois. 
Toen mijn gedachten diep in het consuminderen zaten heb ik wel eens gedacht: zou het niet een uitdaging zijn om niets meer te kopen, maar te leven van spullen die langs de wegkant liggen. 
Want eerlijk is eerlijk, er ligt echt van alles. Lege flessen (statiegeld), mutsen, jassen, handschoenen, slippers. 
Maar goed, dat idee heb ik afgeschreven, want zo avontuurlijk of experimenteel ben ik niet. 

Vandaag deed ik een wel hele mooie vondst. Een tas. 
Ik vind het zo'n geweldige vondst dat ik 'm gewoon even moet delen. 





Ik was vanochtend met een vriendin op pad geweest en zat naast haar in de auto en we waren bijna thuis. We wonen maar een paar straten van elkaar vandaan. 
En toen zag ik een tas in de goot. In de snelheid zag ik een geplastificeerde shopper met leuke kleuren. Zo'n kitsch kitchen ding. 
Eigenlijk wilde ik m'n vriendin gelijk laten stoppen, maar vond het overdreven. 
Ik zou later wel op de fiets er langs rijden. 
Na een kopje thee fietste ik terug met de woorden 'ik ga even langs die kant terug, want daar zag ik een leuke tas liggen' en kreeg als reactie 'oh, met leuke bloemen, ik zag 'm ook'. 

Maar helaas. Ik fietste er langs (en weer terug en weer heen) maar zag 'm niet. 
De eigenaar had 'm teruggevonden, of iemand anders had 'm gepakt. Dacht ik. 

Hoe komt het dan dat die tas toch bij mij op het aanrecht staat?

Later die middag fietste ik met m'n kinderen terug van de bibliotheek en toen kwamen we van de andere kant. 
En daar zag ik 'm half in de sloot liggen!
Hup de sompige berm in, weer naar boven geklauterd, laat de tas uit m'n handen waaien en doe hetzelfde gestuntel nog een keer. 

Ik had gedacht dat de tas misschien kapot zou zijn en had bedacht dat ik het materiaal voor leuke knutsels zou gebruiken, maar de tas is nog in prima staat!

Tja, nou is er misschien ergens een vrouw (hij is vast van een vrouw) bij mij uit de buurt, die 'm graag weer terugwil. 
Als ze dit leest, nou ja, dan moet dat maar, maar ik hoop dat ze zich niet meldt.
Is dat heel erg dat ik dat hoop?

10 opmerkingen :

  1. Haha wat een geweldige vondst zeg. Ook echt een leuke tas ja :D Wat je niet allemaal kunt vinden hé.Nu maar hopen dat je hem niet meer hoeft terug te geven :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha wat een vondst...... Ik zou m persoonlijk toch echt hebben laten liggen. Half een sloot in klauteren voor een tas gaat me toch echt te ver als die niet van mezelf is hoor.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik geef toe : het is wel een beetje gek. :-)

      Verwijderen
  3. Hoi Anita,
    De tas is leuk en er kan lekker veel in, dus een prima boodschappentas. En ik vind het heel stoer van je dat je die slootkant afklom, tot twee keer zelfs, om de tas te 'redden'.
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een vondst en met zoveel zakken.heel veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja dat zijn de leukste vondsten,zo heb ik ook al eens een fietstas gevonden en ook voor een statiegeldfles stap ik regelmatig van de fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een leuke tas, die had ik ook wel willen vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke vondst zeg! Hij is heel vrolijk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!