maandag 29 april 2013

# 99,5 Een kleine verschuiving in het bloggen

Aan de vooravond van mijn 100ste kastje neem ik even de balans op met mezelf.
Het is bijna een jaar geleden dat ik begon met het opruimen van mijn kastjes. Pas in augustus 2012 begon ik er over te bloggen.
Hoewel ik geen vastomlijnd plan had met mijn blog, heb ik nu toch het gevoel dat het tijd is voor een iets andere weg.
Het is altijd mijn doel geweest om de diepere lagen van het opruimen te ontrafelen. Niet alleen het daadwerkelijke opruimen, maar voor mezelf proberen te ontdekken waarom ik iets bewaard heb. Proberen de grens te zoeken van wanneer iets teveel is en wanneer iets genoeg is.
Mijn interesse ligt minder bij de schoonmaak tips of trucs, hoewel er vaak heel handige suggesties voorbij komen.

Hoewel ik nog niet alle kastjes gehad heb, voelt het wel alsof ik het grootste gedeelte gehad heb. Tegelijk merk ik dat ik minder de behoefte heb om over de kastjes te bloggen. Ik maak trouw een verslag van het klusje dat ik geklaard heb, maar bij het schrijven van het stukje merkte ik dat ik de echte bevindingen achterwege liet. Er valt soms heel veel te vertellen over een klusje en het allemaal bloggen kost gewoon heel veel tijd. En daarmee ga ik een beetje aan mijn eigen doel voorbij. Want juist die bevindingen zijn - in ieder geval voor mij - het meest leerzame van dit project.

Daarom ga ik vooral bloggen over de kastjes en klusjes waar ik echt wat over te vertellen heb (en geloof me dat zijn er nog genoeg :-)) en niet meer over kastjes die ik tussendoor doe.
De handwerkklussen hou ik er in, want dat is een hobby die weer is boven komen drijven door het opruimen van de kastjes. Zo is er al weer iets nieuws ontstaan.

Bij kastje nummer 100 doe ik een give away, met hopelijk voor elk wat wils. Deels met mijn handwerksels en deels met iets wat over is in mijn huishouden.
Dus hou het hier in de gaten!

En als je van give aways houdt, dan vind je die van Langzaam Leven met Lize vast ook leuk. Neem maar eens een kijkje.

4 opmerkingen :

  1. Ik geloof dat ik het wel begrijp, ik merk zelf ook dat een 'kastje ruimen' je tot bepaalde inzichten brengt waar je weer mee verder kan ;) Das mooi toch? Ben heel benieuwd naar je verhaal....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi wat leuk om te lezen dat je je eigen draai vind in het bloggen. Ik blog ook niet over alles alleen de dingen die ik belangrijk vind en daar gaat het volgens mij ook om.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juist het waarom achter een kastje is de grootste vondst tijdens het opruimen. Herinneringen herontdekken en opnieuw ontmoeten is de kunst. Succes met de bevindingen die nog gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben benieiwd naar je bevindingen en je creatieve blogs lekker blijven posten. Juist leuk om mee te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!