donderdag 25 april 2013

# 99 Recykleren: 3 x Koningspelen

Ik kon niet helemaal besluiten waar mijn volgende kastje over zou gaan. Ik heb een paar in de wachtrij staan, maar vond geen van alle kandidaat om te publiceren, of in ieder geval niet als nummer 99. 

Ik peinsde daar zo wat dagen over, (en over de koers van mijn project en mijn blog in het algemeen) totdat ik me bedacht dat ik ook heel veel handwerkklussen op mijn verlanglijstje heb. Toen kreeg ik het idee om die gewoon te integreren in mijn project. Anders schuiven ze steeds op. 

Dit idee werd aangezwengeld door de Koningspelen op school. Dat het zo leuk zou zijn als de kinderen in oranje op school komen, vroegen de school aan de ouders.
 Hiervoor kon ik meteen drie van mijn ideeën voor recykleren op uitproberen. 

En het gaf me gelijk de gelegenheid om mijn naaihoek op zolder uit te proberen die ik vorige week gemaakt heb. 



















En dit was mijn werkplek. 




De jurk en de legging maakte ik van een oude trui van mij. 



Het boord van de legging is een stuk van een peuterhemd. Die zijn heel veelzijdig heb ik hier ontdekt. 

Het spijkerrokje was een oude spijkerbroek. 
De meeste materialen had ik in huis. Alleen het dunne rood/wit/blauwe lint heb ik gekocht en het blauw/witte bandje. 

Alle items waren probeersels van recykleerwerk dat ik veel op pinterest en bij andere bloggers had gezien. 
Gaandeweg ontstond wat het is geworden en ik werd zelf steeds enthousiaster. 
Het was gewoon heerlijk om iets onder mijn handen te zien ontstaan. 

Wij zijn er klaar voor morgen!


7 opmerkingen :

  1. Wauw wauw wauwwwwwww wat knap gedaan!!!!
    Ik vind het megamooi, die legging, dat rokje, al die rozetten, wat GOEHOED!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeeeh wat een leuk idee zeg. Wat je allemaal niet kunt met oude kleding hé. Ik vind het echt schattig die kleren zo. Dat je er zo op gekomen bent zeg. Nou ik zie graag meer van je creatie's ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gemaakt. maar jij bent ook wel creatief wat dat betereft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg! Ik wou dat pinterest (of bloggen) had bestaan toen mijn dochters klein waren. Dit soort inspiratie had je toen niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor jullie lovende reacties!
    En mijn kinderen waren het leukst gekleed van de klas, al zeg ik het zelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Anita,
    Wat slim om op deze manier te recycleren. En wat zullen je meiden er fantastisch uitzien...
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!