woensdag 17 april 2013

# 96 Update slaapkamer en vooraankondiging give away

Terwijl ik een kastje aan het opruimen ben benoem ik voor mezelf waar ik over wil schrijven, welke beslissingen ik heb genomen tijdens het opruimen of welke struikelblokken ik tegenkwam. In mijn hoofd flierefluit ik dat stukje tekst zo aan elkaar, maar als ik aan het bloggen ga, dan blijkt soms dat ik nog meer te vertellen heb, of dat het verhaal veel langer blijkt dan ik het eerst in mijn hoofd had. 
Zoals het keukenraam; wat is daar nou aan handelingen feitelijk allemaal gebeurd? Niet heel veel, bovendien was het verspreid over de hele week, maar met de foto's achter elkaar gezet is het opeens toch een behoorlijk verhaal geworden. 


Maandag had ik voor het eerst de gedachte om het bloggen over kastjes maar over te slaan.
Het opruimen is een ding, maar er over bloggen is twee. Die gedachte van 'pfff...bloggen'  was op zich niks nieuws, bloggen kost uiteindelijk best veel tijd. Maar deze keer had ik serieus het gevoel om het allemaal maar te laten voor wat het was.


Nou ja, om te voorkomen dat dit ook weer een lang verhaal gaat worden, ga ik over tot het kastje van de dag. 
Het is een update van de slaapkamer. Een verzameling van klusjes die hier de afgelopen winter zijn gebeurd. En wat opruimwerk terwijl ik foto's van alles maak.



Eerder kwam het nachtkastje en de wake-up light al aan bod. Omdat het licht van de display voor ons mollen te fel was, blokkeerden we dat met een boek. Mijn meer elegante oplossing was om er een fotolijstje voor te zetten. 
Dit bleek niet effectief en goh, wat wilde het toeval, Michel kon via zijn werk het nieuwste model wake-up light voor een ambassadeursprijs kopen. Mét dimbare display, jawel.
Het nachtkastje heb ik na de foto snel in orde gebracht, dat was niet veel werk. 



Afgelopen winter was het op onze kamer zo koud, dat ik 's nachts sokken aan heb getrokken en het nòg koud had. En dan te bedenken dat ik van koude slaapkamers hou en het 's nachts altijd overdreven warm heb!
De temperatuur bleek 13 graden en dat werd toch een beetje te bar. 
Daarom heeft Michel een thermostaatknop op de radiator gezet. Wat een heerlijkheid! De vloer waar de verwarmingsbuizen door heen lopen is nu ook lekker warm, dus ben ik meteen verlost van dat afschuwelijk koude laminaat. 
Het voelt als een heerlijke luxe. 


Het laatste dat er bij kwam was de tv, die bij mijn ouders geparkeerd stond.
De stroomkabel op de grond heb ik uit het zicht gelegd en de stoel heb ik leeggeruimd. 


Onze 'oude' wake up light hebben we nog. Lijkt jou zo'n wake up light ook wel wat, hou dan mijn blog  goed in de gaten, want hij komt een dezer dagen voorbij als give away!


Mag alsjeblieft het licht uit? Het is veel te fel voor mijn ogen!

Welterusten. 





2 opmerkingen :

  1. Ik vind juist het psychologische effect van een blogje zo prettig en zo stimulerend ;) Doordat ik het blogje (en de reacties) nog eens lees krijg ik een gevoel van: yes, dat heb ik maar weer mooi gedaan en dat geeft weer energie voor de volgende ronde ;) Vind ik dan he?!?!?

    Je hebt het maar weer mooi gedaan, hard gewerkt en een supermooi resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh herkenbaar! Als ik alle in-mijn-hoofd-geschreven blogjes daardwerkelijk gepost had, was mijn blog een stuk actiever ;-)
    Aan zo'n kastjesproject ben ik maar niet eens begonnen, want dat lijkt me helemaal een klus. Het bloggen erover is een stuk meer werk dan het opruimen zelf, volgens mij. Maar ik ben blij dat jij en anderen het wel doen, want het werkt wel inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!