maandag 15 april 2013

# 95 Chaos na het weekend; het keukenraam



Vandaag deel ik het kastje waar ik vorige week mee bezig ben geweest.


Het keukenraam. 

Het keukenraam heeft twee dingen die onaf zijn. 


Te weten:

1) bloempotten voor twee van deze planten. 


2) lijmresten van plakband waar we lappen stof mee vastplakten. Die dienden tijdelijk als gordijnen omdat we geen geld meer hadden voor echte gordijnen, want de loodgieter vond dat niet hij, maar wij moesten opdraaien voor schade die zijn leverancier veroorzaakt had. (Zo, even lekker katten!)


2) tekeningen, horen inmiddels ook bij de lijmresten.


Wel ligt er - letterlijk - een hele barrière voordat ik bij het keukenraam kan werken.


Zo ongeveer ziet ons aanrecht er na het weekend uit. 

Michel heeft het grootste deel van het aanrechtblad opgeruimd. Ik kan aan de slag met de vensterbank. 

Weg. In het vazenkastje.






Deze kan weg.


Takje weg. Vaasje in het kastje. 


Ketting kan terug in z'n mandje. 


Wat zit er eigenlijk in dit zakje wat in de melkkan zit?
Oh ja, doppen. De spaarde ik een tijdje voor een actie voor blindegeleidehonden.
(Heel goed initiatief, google maar eens: dopjes sparen voor hulphonden)


Het vinden van de juiste bloempot had nogal wat voeten in de aarde. ;-)
De vensterbank is niet heel diep en als het even kan wil ik dat het rolgordijn er nog een beetje langs past. 
Deze rechthoekige bloempotten zijn er perfect voor. 
Plastic geknipt voor de voering. 



De plant kliefde ik doormidden, zodat ze naast elkaar in de bloempot zouden passen. 





Het schoteltje kan in het sop en
weer dienst doen als gebaksbordje. 


Aangezien ik toch bezig was, verpootte ik ook maar meteen
een andere plant. 

Alles weer terug. 

Mmm. Dat is het toch niet helemaal. Eigenlijk is het nu te vol. De laagste plant moet een andere plek krijgen (het is de slaapkamer geworden.)


Dan nog de lijmresten. Zo, dat blijkt nog niet mee te vallen. Flink inweken met wasbenzine. 


Als dat niet genoeg is, haal ik de verfkrabber er bij. 











Oh...tja dat geeft wel allemaal kruimels op mijn pas schoongemaakte vensterbank.
Dat betekent dat ik aan het eind nog een keer moet poetsen. 

Ik heb de ramen gewassen (alleen aan de binnenkant). En dan is dit het resultaat:


Zo is het mooi!





In deze klus zat meer werk dan ik dacht. Meestal blijkt een klus mee te vallen, maar hier waren heel wat handelingen voor nodig. 
Maar ja, dan heb je ook wat :-)



8 opmerkingen :

  1. Misschien meer werk dan je dacht maar WAT een schitterende metamorfose ;) waar je helemaal blij van wordt als je er naar kijkt!!! SUPERmooi geworden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pracht resultaat.
    Tip voor de lijmresten, inwrijven met lampolie. Dat werkt als een speertje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je voor de tip. Dat komt zeker een volgende keer van pas.

      Verwijderen
  3. Nou dat ziet er weer heeeeel goed uit zeg. Je raam ziet er weer lekker gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jeetje wat een werk heb je verzet.
    En gewoon je plant doormidden geklieft... jij durft!

    Het ziet er weer top uit. Zo heb je lekker veel eer van je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er netjes uit! Zo'n metamorfose is het werk wel waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'k Zou zelf de plant in de groene pot ook nog weghalen, dan heb je meer balans, maar ja, dat is persoonlijk denk ik wat je mooi vindt. Goed gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik geniet ervan om de foto's te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!