dinsdag 9 april 2013

# 94 Dag dag badkamer

De laatste dagen ben ik bezig geweest om de puntjes op de i te zetten in de badkamer. En bij elkaar opgeteld waren er heel wat puntjes.

Ik loop ze even met jullie door:

Voor de douchcabine gebruikte ik mijn recept van keukenazijn en blauwe Dreft. 
1 deel azijn (bijvoorbeeld 50 ml.) verwarmen in een pan. 
van het vuur halen en hier een deel (50 ml.) blauwe Dreft bij gieten. 
Beetje roeren.
Dan aanbrengen op de glazen wand van de douchecabine. En op de voegen tussen de tegels.
Eerder gebruikte ik een spuitflacon, maar daarvan krijg ik kramp in m'n hand. 
Nu verdeel ik het met een schuurspons en dat gaat eigenlijk veel beter. Kan ik gelijk de voegen wat boenen. 

De laatste keer stuitte ik op het probleem van het afspoelen. Als ik namelijk de deur wil afspoelen - en ik wil niet de hele badkamer nat hebben - dan moet ik aan de binnenkant staan. 
Het was dus het beste om zelf te douchen en dan de cabine schoon te maken. 
Daarom smeer ik nu een paar uur van te voren de cabine in en als ik ga douchen schrob ik 'm helemaal schoon. 






De voegen zijn een stuk witter geworden. 
De douchebeurt was trouwens wel erg lang. Er moest veel geschrobt worden!
De keer daarop ging het al sneller. 




De volgende stap was om de glazen wanden meer water afstotend te maken. 
Deze beproefde methode heb ik jaren geleden een keer gebruikt en wilde ik maar weer eens afstoffen.
Bij deze methode komt de turtle wax kijken. Deze fles is al heel wat jaren oud, maar 't spul werkt nog prima. 
Waarschijnlijk voldoet een andere autopoetsmiddel ook. 



Inwrijven met een vochtige doek en laten drogen.



Als het droog is, uitwrijven. Zie je de heldere cirkel in het midden?



Even wat water er op sproeien. Nou ja, het effect had groter gekund, maar je ziet toch een beetje dat de druppels er als het ware op liggen. 


Spic en span. 


Dan wil ik nog iets vertellen over 'belonen'. 
In een van mijn eerdere blogjes over de badkamer had ik de plantjes opgeruimd. 
Het was een beetje  kaal na het opruimen en ik beloofde mezelf een nieuwe orchidee. 
Maar dat bleef er eigenlijk een beetje bij. Mezelf belonen doe ik blijkbaar niet zo snel. 
Ook omdat iets kopen voor mezelf vaak wordt opgevolgd door een nota van iets anders waar ik net even niet op gerekend had, of een factuur die ik even vergeten was. 
Dan is de vreugde van iets voor mezelf wel een beetje teniet gedaan. 

Maar na een paar weken kocht ik bij de Aldi - want in de aanbieding - een mooie orchidee. 
Het is die roze links in de hoek. 
Ik had 'm beter meteen op de foto kunnen zetten, toen er nog 10 bloemen aan zaten, in plaats van de twee die er nu nog aan zitten. :-)



Deze kleefplek moet ook weer leeg. 


Voilà. 


Ook heb ik kleinere verbeteringen doorgevoerd. 



Zo vond ik het irritant dat mijn tandenborstel witte kringen maakte op de wastafel. 
Nu heb ik een stukje toiletpapier in mijn kastje gelegd en daar staat mijn tandenborstel op uit te druppen. 
Het papiertje gooi ik weg als het vies is en vervang ik voor een schone. 
Geen kringen meer op mijn wastafel, of in mijn kastje. 
In moderne termen heet dit 'omdenken'. 



Sinds gisteren ben ik in het bezit van een leeg bakje van de chinees. 
Die staat nu ook in mijn laatje. 


Ook de lensvloeistof van Michel staat niet meer op de wastafel, maar in zijn kastje. 
Meer ruimte rond de wastafel. 

De meiden zijn dolblij met hun eigen kastje in het wastafelmeubel. 
Ik mag er ook niet zo maar iets uitpakken :-)


Tot slot trakteert mijn moeder me op nieuwe handdoeken. 
Die moeten nog gekocht worden. 

Hoera voor de badkamer!

6 opmerkingen :

  1. Hoeraaaa! Dat verdient een bloemetje, o nee die heb je al ;) Fijn gevoel zo he!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien volgende keer je douchedeuren eens proberen met rain X? Het is toch ook een soort ruit en bij de auto werkt dit heel goed :D

    Wat betreft je beloning dit hoeft niet zo zeer iets kopen te zijn hoor je kun jezelf ook gewoon iets gunnen bijvoorbeeld een uurtje ongestoord doen waar jij zin in hebt of zo iets. Dan heb je het dubbel en dwars verdient toch ;-)

    De tandenborst bekend verschijnsel :D maar goede tip hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je tip voor de azijn met blauwe dreft ga ik proberen hier op de voegen. (of werkt t ook met de rode variant, want die heb ik nog staan).

    Voor de rest is het een hele klus geweest maar o zo netjes en lekker schoon en opgeruimd geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!