dinsdag 2 april 2013

# 93 Spetter spat

Het is bijna niet voor te stellen dat zo'n relatief kleine ruimte als de badkamer zoveel tijd vraagt. Ik geloof dat ik op 14 kastjes/blogjes zit. 


Maar het is ook wel heel gezellig toeven in de badkamer met de familie badeend.

Alleen het kastje onder de wastafel heb ik nog te gaan en daarna geef ik nog een update over de douchecabine. En dan hou ik (voorlopig?) op met bloggen over de badkamer.
Tweede Paasdag kwam het laatste kastje aan bod en dat kwam zo:


Dit weekend kocht ik nieuwe haarborstels. Ja, meervoud. Nadat ik jarenlang mijn haarborstel niet had vervangen kocht ik er nu twee. Want ik had eigenlijk geen idee welk soort ik moest hebben. Uiteindelijk koos ik een ovalen borstel en een ronde fohnborstel. 
Wat een genot zijn die borstels! Heerlijk zacht op mijn hoofdje, niet meer af en toe die scherpe pinnen in m'n hoofdhuid van die oude borstel waar die plastic ronde bolletjes al van af waren.
En m'n haar zit ook nog eens veel mooier. Maar dat kan ook komen omdat ik net naar de kapper ben geweest.

Ellie koos ook een nieuwe haarborstel.



En die haarborstel moest ook een eigen plekje hebben. 
Zij koos het gootsteenkastje. 
En dat noemt ze haar kastje. Haar nieuwe ambulance auto werd daar ook geparkeerd.  



Als je heel goed kijkt zie je links achter die zwarte haarlakbussen iets geels. Dat is de ambulance auto. 

Dat was toch eigenlijk ook wat! Papa en mama een eigen kastje, maar Gemma en Ellie niet?
Dat moest anders kunnen.

Het moest toch mogelijk zijn om voor de meiden een kastje vrij te maken?
Hier en hier zat niet heel veel in. 
Dat konden best hun kastjes worden. 
Als ik het gootsteenkastje had opgeruimd.
Ik begon helemaal te borrelen van enthousiasme, want de bewaarplaats van de haarborstels van de kinderen is al een hele tijd niet waterdicht.
Ze horen op de commode, maar soms willen ze 'm naast het bed hebben liggen, of wordt 'ie mee naar beneden genomen. Met als gevolg dat ik steeds naar die dingen op zoek moet.

En zo diende zich maar zo een oplossing voor een probleem aan die ik niet in eerste instantie ging aanpakken. Een echte win-win situatie.
 Het is een heerlijk gevoel als alles opeens op z'n plek valt en waardoor ik een bevestiging krijg dat het opruimen bij iedereen hier in huis doorwerkt. 


Maar goed, alles moest er uit.



Ik wist dat er nog een plastic zak in zat. Ik dacht dat er hotelzeepjes en shampoo's in zaten, maar dit is duidelijk het geval van een tegenvaller.
Krijt, sluitstrips, pleisters. Meest ouwe meuk. 


Een klassieker. Herkennen jullie Daphne Deckers op de verpakking? 
Deze heb ik in de jaren 80 of begin 90 gekocht en doet het nog steeds.
Gaat niet weg, al was het alleen maar omdat ik 'm nog compleet met doos heb. 


Opladers van oude elektrische tandenborstels. Ze zijn helemaal vergeeld. Hoe dat precies kan is niet helemaal duidelijk. Ik denk dat het door de warmte in het kastje komt (zo'n afvoerbuis geeft immers ook warmte af wanneer er warm water door loopt), maar volgens Michel 'zou dat niet moeten kunnen'. 
Er kan in ieder geval een groot aantal van oude ladyshaves en elektrische tandenborstels weg. 


Een wirwar van spullen.En zie je de ambulance?


Oplaadstekker waarvoor? (Later kwam ik er achter dat hij voor een tondeuse is).


Dit gaat weg (later komt er nog meer bij als ik de zijkastjes leeghaal).


Dit moet weer terug. Behalve de opzetborstels in het midden. 
Die kwam ik een van de laatste keren al tegen. Maar deze horen zelfs bij nog weer een oudere elektrische tandenborstel. Maar die zat dan weer niet in dit kastje. Geen idee waar die wel is. 


Vergeten een foto te maken voordat ik 'm schoonmaakte.

En toen gebeurde wat me nog nooit eerder is gebeurd: 
ik zette alles terug, maar er bleef geen ruimte over!!
Tot nu toe was het altijd zo dat ik alleen maar door herschikken en wat weggooien meer ruimte overhield. 
En moest je nu zien: ik had enorm veel weggegooid, maar ik hield helemaal geen ruimte over. 
Dikke tegenvaller, want ik had er natuurlijk op gerekend dat ik de spullen uit de zijkastjes zo in het middelste kastje kwijt kon. 




Zodoende heb ik dit er uit gehaald. 
Dit krijgt een plek in de keuken, slaapkamer, kleedkamer. 


En dan past alles er in. 



De meiden waren superblij met hun eigen kastjes. 
Ik heb ze elk een mandje gegeven met kettingen. En er is ook nog wel plek voor een bakje met haarelastiekjes. Ellie heeft haar haarborstel en ambulance auto er in geparkeerd. 
Gemma's borstel komt nog wel. 

Volgende keer de laatste maal in de badkamer en dan doop ik de badkamer 'klaar'.

5 opmerkingen :

  1. Hoi Anita,
    Heerlijk dat je meiden nu ook hun 'eigen' kastje hebben in de badkamer. Ziet er heel mooi uit allemaal zo.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja heel handig ook voor de meiden zo kunnen ze hun spulletjes in hun eigen kastje stoppen en ook opruimen en opgeruimd houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh wat een lieve badeendjes......ik ben er helemaal door afgeleid....... Hier wordt door onze zoon fanatiek gespaard........ natuurlijk je kastjes zijn ook erg mooi geworden :):)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee voor de meiden zo. Ik heb op de wasmachine twee mandjes staan. helemaal netjes. Jij een fijn gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GEWELDIG!!!! Helemaal leuk, vooral als het klaar is ;) Ziet er super uit en ja, wie bewaart heeft wat maar zit ook met de handen in het haar als het voort echie opgeruimd moet worden, zoooooo herkenbaar! Maar je hebt goed werk geleverd en je mag heel trots op jezelf zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!