dinsdag 26 maart 2013

# 91 For the record

For the record: van al die to-do-dingen waar ik gisteren mee eindigde, heb ik alleen maar gestofzuigd en geblogd. En dan ook nog vooral veel geblogd en wat minder gestofzuigd :-)

Vanmiddag gingen de kinderen bij een klasgenootje spelen en ik hoefde er niet bij te blijven. Dat was voor het eerst. Er was zelfs amper tijd om mij uit te zwaaien. Grappig zo'n gewaarwording.
Veel tijd is er niet op een middag als de school om kwart over drie uitgaat, maar ik dacht meteen KASTJE!

Inmiddels heb ik het wel een beetje gehad met de badkamer, dus ik wil zo snel mogelijk naar het eind. Maar, het moet gezegd, ik krijg hier in huis alleen maar lovende berichten. En jullie hebben ook zoveel lof op mijn kleine stapjes, daar ben ik vaak stil van. Al die belangstellende reacties zijn een absolute bonus van het bloggen èn het opruimen.



Dit is het laatje van Michel. Echt een mannenlaatje met veel blauw en zwart. En veel scheerspullen.


Dit komt er allemaal uit. 


Er is nog een tandenborstel nieuw in de verpakking en nog een goeie schone. 
Dan kunnen deze twee stoffige harige exemplaren wel weg. 



Schoonmaken is niet overbodig.

In het laatje zitten veel onderdelen voor scheerapparaten en dat is eigenlijk niet iets wat in een klein laatje hoort, vind ik. Dat bracht me eigenlijk bij het kastje daaronder. 
Daar zitten nog meer scheerapparaten in. 


Het zou mooi zijn als ik dat meteen bij elkaar kan voegen. Een doosje of een bakje zou handig zijn. 
Ik ging naar zolder op zoek naar iets geschikts.




Ik vond deze lege ehbo doos. 


Ik haalde het deksel er af en zo had ik een bakje. Het zal vast te klein zijn, maar het is gratis en voldoet voorlopig. 


Zo'n verzameling krijg je als je man bent en bij Philips werkt. 


Nadat ik deze scheerapparaat-oplader in dat emmertje met sop had gedaan...


...zag ik dit toen ik 'm afdroogde. Oeps. Nou ja, het plaatje zegt dat ik 'm niet onder de kraan mocht houden en dat heb ik strikt genomen ook niet gedaan. :-)



Dit gaat weg. Het valt me op dat ik de laatste tijd niet veel weggooi, maar dat mijn kastjes wel een stuk opgeruimder zijn. Zo simpel kan het toch niet zijn?


Lekker luchtig en weer schoon. 



Het bakje is inderdaad wat aan de kleine kant, maar de spullen worden toch niet dagelijks gebruikt. 
Lekker veel gedaan. 

Daarna de (koel)kasten bij langs om het eten te kiezen en de kinderen weer ophalen. 


4 opmerkingen :

  1. Ja ik merk ondanks dat ik nog lang zo ver niet ben als jij, dat er ruimte in huis komt en dus ook ruimte in mijn hoofd.

    Soms minder zin in een bepaald kastje, maar ik haal de bottelnekken maar gelijk aan (dan zijn ze maar vast gedaan). Enne je badkamer is er echt al heel erg op vooruit gegaan wat ik zo kan zien. Dus toch een goede actie geweest door het zo aan te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anita,
    Hoeveel scheerapparaten heeft een man eigenlijk nodig? Kunnen er niet een paar ergens anders opgeruimd zodat je alleen die ene in de buurt houdt die gebruikt wordt? Of zie ik dat helemaal verkeerd, haha ik ben natuurlijk geen man? Maar opgeruimd is het zeker weer, lekker in een bakje, dan schuift het niet door het hele kastje heen. Weer eentje van je lijstje gestreept. Lekker...!
    Ik wens je een mooie week verder,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mirjam,

      Ik snap het ook niet hoor, zoveel scheerapparaten. Het is niet alsof hij ze dagelijks wisselt. En dan twee tondeuses? Sinds hij regelmatig naar de kapper gaat, zijn die ook vrijwel overbodig.
      Maar ach, iedereen heeft zo zijn verzamelingen. Soms wil je gewoon van iets alles hebben. Er zit bijvoorbeeld ook een limited edition James Bond scheerapparaat bij. Zo een heeft 007 in een film gebruikt. Tja, dat is dan toch wel stoer.
      Dit zijn van die onderwerpen waarin we elkaar maar in onze waarde moeten laten.
      Het is waarschijnlijk hetzelfde als een man vraagt aan zijn vrouw waarom ze nou zoveel schoenen moet hebben. ;-)

      Fijne dag. Anita

      Verwijderen
  3. Haha sorry moet wel ff heel erg lachen om je actie met de oplader hopelijk doet hij het nog zou manlief ook fijn vinden denk ik ;-) Hier ook zo'n man met meerdere apparaten en hij gebruikt er ook altijd maar een mannen hihi

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!