maandag 25 maart 2013

# 90 De badkamer en wat meditatie

Sinds 2011 doe ik mee aan een meditatie opleiding. Elk jaar komen we drie weekenden bij elkaar om meditatie oefeningen te doen en te delen. Afgelopen weekend had ik weer zo'n weekend.
Ik dacht dat ik met het opruimen van kastjes me al van heel veel ballast ontdaan had, maar ik ontdekte dat het opruimen van fysieke en mentale ballast heel veel moeilijker gaat.
Een mede cursist had een hele mooie tekst meegenomen, naar het schijnt, uit de 17e eeuw. Die tekst wil ik graag met jullie delen, omdat daaruit maar weer blijkt dat heel veel thema's van alle tijden zijn.

Ik hoop dat het voor iedereen goed te lezen is. 

En dan nu terug naar de badkamer. Nee, ik heb 'm nog niet af. Ik heb nog een paar kastjes te gaan en ik sluit af met een update van het schoonmaken van de douchecabine. 

Vandaag heb ik iets meer tijd, daarom pak ik het rechterkastje (Michel's kastje) in z'n geheel aan. 
Er zitten ook niet heel veel spullen in - wat een bescheiden man heb ik toch. 


Het bovenste plankje zit eigenlijk wat te hoog. Die kan wel een treetje naar beneden. Dan zie je ook wat beter wat er helemaal achterin ligt. 


Ik kom bijvoorbeeld deze opzetborstels tegen van een elektrische tandenborstel die niet meer gebruikt wordt. Deze spullen leg ik voorlopig bij de boventallige tandenborstels, zo heb ik straks een goed overzicht van wat daadwerkelijk weg kan. 


Op het middelste plankje kwam ik niet alleen een vol doosje wattenstaafjes tegen, maar ook een leeg doosje. 
De reacties op mijn vorige laatje waren unaniem. Verdeelbakjes waren hiervoor heel geschikt. Nou moet ik bekennen dat ik het best goed vond zoals ik het had opgeruimd, maar ik kon die suggesties toch niet loslaten. Toen ik het lege wattenstaafjesbakje zag leek mij dat een goeie om te proberen. 
En daarom ziet mijn laatje er nu zo uit:



Het is iets voller dan de vorige keer, dat komt omdat ik elders in huis nog wat spullen terugvond die hier in horen. 
Wellicht dient zich later tijdens het opruimen nog een mooiere oplossing aan. 


Dopjes van de lenzenvloeistoffles die nooit terug worden gedaan. 
Gaan weg. 


Wat is dit eigenlijk voor stoffig ding?


Oh, een mooi zwart blik!



Het duurt even voordat ik me herinner dat hier een horloge in heeft gezeten. 
Ik gooi de inhoud weg en dan mogen de meiden het blik als pennenbakje gebruiken.


Dit gaat weg. De rode spuitflacon gaat naar zolder bij de schoonmaakspullen. 



Ik overweeg om nog verder te gaan met de laatjes en kastje daaronder, maar ik doe het toch maar niet. 
Er moet nog gestofzuigd, gedweild, gestreken, gekookt en geblogd worden.


6 opmerkingen :

  1. Ziet er weer goed uit. Bakje zal zeker ook handig zijn ;-) en je moet niet overdrijven hé een kastje per dag is meer dan genoeg hoor :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eens met Conny. 1 klus per dag is prima. Het kastje ziet er weer mooi uit.

    Gave tekst trouwens!

    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Die tekst ken ik. Is erg mooi. :)
    Heb hem onlangs hier besteld op kaart.
    www.sunshineforthesoul.nl
    Aan je kastjes te zien ga jij heel goed.
    En een paar rommelige (maar uitgezochte) laatjes moet kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anita,
    Ja zo zie je, ook een kastje waar niet zo veel in zit kan een rommeltje worden. En als je dan de overtollige dingen hebt opgeruimd, zoals het lege bakje (handig hè) en de dopjes en het blikje, dan is het kastje nog ruimer en je hoofd ook weer nog ruimer. Heerlijk dat je dit hele kastje in z'n geheel hebt aangepakt. Grote stap voorwaarts. Lekker gevoel hè?
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al weer iets klaar! En wat een mooie tekst!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!