maandag 18 maart 2013

# 88 Was dat nou zo moeilijk?

Tot nu toe ben ik redelijk willekeurig door mijn huis gegaan. Als een kastje me teveel stoorde, dan pakte ik 'm aan. Ik had geen plan om het huis kamer voor kamer aan te pakken.
Maar al een tijdje merk ik dat de badkamer maar steeds in mijn achterhoofd blijft zitten. En ik wil er juist naartoe dat ik minder zaken in mijn achterhoofd heb. Zaken in mijn achterhoofd slokken teveel energie op. De badkamer is bijna klaar en ik zou blij zijn als ik die kamer heb afgerond.

Ik weet natuurlijk wel waarom ik niet eerder verder ben gegaan met de badkamer. Ik hikte namelijk tegen een paar rommelige kastjes aan en dan deed ik liever wat anders.
Maar daar heb ik vandaag verandering in gebracht.


Mijn kant van het toiletmeubel. Doosje met kettingen e.d. 
en nog heel veel meer spullen waar al heel lang niet naar gekeken is. 


Losse speldjes - van de tijd dat ik nog langer haar had - tabletten
en stof en haren. 


Dit gaat weg.


Uit een zakje komt maar zo een ketting tevoorschijn waarvan ik niet wist dat ik 'm had. 


Dit mag allemaal blijven. 
Tja, dat Muddmask. Ik geef mezelf nog even te tijd om 'm nu echt te gaan gebruiken. 
Ik wil 'm zo graag gaan gebruiken, maar of dat gebeurt...
Doosje Weleda olie kan ik goed gebruiken.
Pleister gaat naar de ehbo doos.
De cleaning calendar is iets wat ik bewaar voor later. 
Ik zit nu in de opruim-routine. De schoonmaak-routine komt later.



De lintjes die in shirts en truien zitten knip ik er altijd uit. 
Die bewaar ik altijd. Ze zijn nog heel goed bruikbaar. 
Ze horen alleen niet in het toilettafelkastje, maar in de naaidoos. 


In no-time was ik klaar met dit kastje.
Ik dacht: was dit het nou?
Ik had verwacht dat ik veel meer spullen tegen zou komen
 en vooral veel meer moeilijke keuzes tegen zou komen. 
Maar dat was niet zo. 
Volgens mij kost het uitruimen van de vaatwasser mij meer tijd, dan dit kastje mij heeft gekost.  
Weer een horde genomen. 



5 opmerkingen :


  1. Ziet er heel goed uit ! Leuk is dat he, om er achter te komen dat iets eigenlijk heel erg meevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms lijken klusjes veel groter als ze daadwerkelijk zijn. Heel herkenbaar, maar jij hebt weer een fijne opgeruimd kastje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gek hè, dat zulke kastjes in je hoofd zitten je ze daar eigen groter maakt dan dat ze in werkelijkheid zijn! Hé, jij knipt de lintjes er ook altijd uit :-) En een moddermasker is heel goed voor je huis af en toe. leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anita,
    Zo weer eentje om van je lijstje te kunnen strepen. Nu nog meer in de badkamer? Of was het hiermee klaar. Dan kan het lekker uit je achterhoofd toch?
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Anita, leuk dat je mijn blog volgt, zo heb ik jou ook gevonden. Ik vind blogs van andere tweelingmama's altijd leuk en ga je zeker volgen!
    groetjes, Nena

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!