vrijdag 15 maart 2013

# 87 Seizoenstafel met uitzicht

Af en toe zie ik op andere blogs zulke prachtige seizoenstafels voorbij komen. Heb je deze gezien van MamaNatuurlijk? (Ik lees haar blog zo graag, ze weet altijd de goeie woorden te vinden)
 Heel mijn lijf wil dan schreeuwen: zo'n kastje wil ik ook!

Maar ja, waar laat ik zo'n kastje. Ik heb er echt geen hoekje meer voor. 

Zo'n idee staat bij mij dan heel lang op een laag vuurtje te pruttelen totdat ik een inzicht krijg. 

In de gang hebben we een rond raampje waar we wel eens wat natuurvondsten (eikels, takken, schelpen) neerleggen. 
Als ik daar nou eens een echt hoekje van maak? 
Er moest dan wel een plankje in om er een display van te maken. Dat plankje heeft wekenlang onder het raam staan wachten tot het gezaagd en geverfd zou worden, totdat ik me realiseerde dat ik dat beter uit kon besteden. Ik heb mijn vader gevraagd en die had zoals altijd in een mum van tijd de klus geklaard. Ook een inzicht van dit Een-Kastje-per-dag-project: een klusje klaren hoeft niet per definitie te betekenen dat ik het zelf uitvoer. 

En dit is het geworden: 







Een takje forsythia uit de tuin in een flesje, Paasspulletjes die ik in huis had. Heel eenvoudig allemaal eigenlijk, maar ik word er zó blij van. 


8 opmerkingen :

  1. Wat een ontzettend leuk en creatief idee! Ik ben dol op ronde ramen en helemaal als ze zo mooi versierd zijn.

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel gezellig uit! Leuk dat je vader dat gewoon nog kan en wil doen voor je. Op onze leeftijd worden de ouderparen een dagje ouder bedoel ik.

    De post is onderweg, had het ook in mijn blog van gisteren gezet omdat het zo lang duurde...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juist die eenvoud maakt het zo mooi! Jij bent echt creatief. Die twee kuikentjes vind ik zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het een leuke raampartij geworden zo met die spulletjes er voor. Nou dit is gewoon jou kastje en het leuk er van iedereen kan het ook nog van buiten bekijken HEEL LEUK!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. ...en ook mooi hoe je je inzichten van het project toepast en met ons deelt ! Dank daarvoor; heel inspirerend.

      Verwijderen
  6. wat een leuk idee..... en ook geheel in de sfeer van het seizoen. Helemaal goed hoor :D

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!