maandag 11 maart 2013

# 85 Weer een plankje onder handen

Vandaag heb ik een strakke planning en niet zoveel tijd om lang stil te staan bij een kastje. 
Ik wil nog een plank doen in De Grote Kast en laat het dan verder even voor wat het is: een speelgoedkast waarin gerommeld mag worden. 

Dus: snel aan de slag en niet teveel nadenken. 


Het gaat om het middelste gedeelte. 
Ik haal vlug alles er uit en spreid het uit op tafel. 


Dit doosje is een verhaal apart. Het is de deurklink van onze kamerdeur. 
Daar zal ik binnenkort een klusje van maken. 
Hé, wat zie ik op de foto? Wat een vieze vlek zit daar op de achterwand. In het echt valt het niet op, de foto met flits maakt het erger. Ik denk ook dat die vlek er al 50 jaar zit. 


Toch eens kijken of ik het weg kan vegen...
Tegelijk zeg ik tegen mezelf: nee, niet te lang bij stil staan. Concentreer je op de spullen. 


Aarghh!


Halverwege. 

Ik zoek de kralen weer bij elkaar. Zelfs nog een beetje soort bij soort. 
Bakje met verf leeggeklopt en flesjes verf weer rechtgezet. 
Sommige spullen gaan naar zolder. 


In een witte bak (voorheen de ehbo doos) heb ik losse knutselspullen, maar die bak is eigenlijk te klein. 
Van de week was ik in het tuinhuisje op zoek naar schroeven voor het verkochte bed (nieuwe eigenaren, sorry als de schroeven niet goed passen) en toen zag ik dat er in deze groene bak niet zoveel spullen zaten. 
Er zit alleen wel een scheur in. 
Dat is niet erg. Niets wat een beetje ductape kan verhelpen. 
Oh, die is op. 
Nou, dan maar transparante tape. 


In al mijn haast valt tot twee keer toe de prullenbak uit het gootsteenkastje.



Spullen van rechts naar links. 


Een tamboerijn is geen drumstel. 
Maar daar kan vast wel een nieuw vel op. 
Dat wil ik wel proberen. (Later).


Dit kan weg. 



En de nieuwe indeling. Links de spullen die niet zo vaak gebruikt worden. 

Tja, nou vind ik toch dat de plank daaronder maar eens nader bekeken moet worden. 
Het voelt een beetje onaf en het is tenslotte nog maar een plank. 

3 opmerkingen :

  1. Voor de snelheid die uit je bericht spreekt, heb je prima werk verzet!
    En die tamboerijn, vlek en scheur komen gewoon de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou lekker bezig geweest toch. Het ziet er weer hel goed uit en die onderste plak ach gewoon vandaag of morgen een momentje voor zoeken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anita,
    En... je weet weer precies wat er in de kast ligt... Ook handig.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!