maandag 4 maart 2013

# 82 De Grote Kast getackeld

De laatste weken was mijn tekstinspiratie hier niet zo groot. Het opruimen ging wel door, dat gaat steeds meer uit automatisme, hoewel in een iets kleinere versnelling, maar ik had er gewoon niet zoveel over te vertellen.
Ik kwam dit fenomeen ook bij willekeurige andere blogs tegen. Iedereen snakt naar de voorjaarszonnestralen. Of het beter wordt na de eerste voorjaarszon zal nog blijken.

Maar goed, tekstinspiratie of niet, het opruimen gaat door.
Vandaag de bovenste plank van De Grote Kast.
De bovenste plank is gereserveerd voor spullen van papa en mama, de rest is helemaal voor knutselspullen en speelgoed van de kinderen.
Eens kijken wat papa en mama allemaal op hun plank hebben liggen.


Ik haal alles er uit en begin aan de linkerkant. 



Een van de eerste dingen die ik er uit haal is dit Oilily toilettasje. Ik heb het al járen. Mijn moeder heeft het ooit gespaard bij waspoeder. 


Er zit ook iets in. Hé, mijn mini-setje make-up kwastjes. Die zocht ik laatst nog!
Nou ja.


Het rechterdeel laat ik grotendeels staan. Het ladekastje en de postbakjes erbovenop ga ik niet leeghalen en uitzoeken. Dat is voor nu even te veel werk vermoed ik en bovendien heb ik die al vrij aardig gestript toen ik de administratie deed. 
Het ladekastje (een oude bestekcassette) stond trouwens eerder nog op het bureau naast de computer. Een tijd terug heb ik 'm daar weg gehaald. In de hoop dat daardoor het bureau leger blijft. Dat gaat redelijk, moet ik zeggen. 


Dit is de oogst. 
Wat hebben we hier allemaal?



Winnie de Poeh billendoekjes doos. Komt uit Amerika. Te leuk en vooral nog te bruikbaar om weg te gooien. 
Daar ken ik nog wel iemand voor. Laatst heeft zij van mij de andere doos ook gekregen. 
Toen dacht ik nog: goh, waar is die andere doos toch. Bleek er gewoon onder te liggen. Maar was niet te zien door de hoeveelheid spullen. 
Brillendozen. Op onze slaapkamer heb ik nog wel een laatje waar dit bij past. 


Kabels en een wijnflestas. Naar zolder. 


Pennenbakje en een notitieblokhouder. Mijn moeder heeft dat jaren geleden gemaakt. 
Waarom staat dat eigenlijk in de kast? Dat dan heel goed op het aanrecht naast de koelkast. (Overigens een hoekje dat nu wel weer opgeruimd mag worden.)


Zo'n pennenbakje is namelijk heel handig heb ik ontdekt. 
Vorige week was ik alleen met Ellie naar de V&D. Bij alles wat ze zag was het 'oooh, mama'. 
Dit pennenbakje haalde ze uit het aanbiedingsschap en zei: 'Kijk mama, die nemen we mee. Zo een wilden jullie altijd al hebben.'
Daar had ik niets aan toe te voegen.
En het blijkt nog te kloppen ook. 


Kruimels veeg ik weg. Even een doekje er over. Verder niks bijzonders. 


De rechter mappen schik ik wat. Een telefoonboek er tussen. Ik vond het exemplaar van vorig jaar ook. Die kon nu wel weg :-).
Let ook even op de enorme fles houtlijm. Michel heeft dat gebruikt om oude lp's mee schoon te krijgen. 
Hij heeft er een hele leuke tutorial bij gemaakt op zijn blog.


Waar ik wel voor moet zorgen is dat het ladekastje niet te ver naar links schuift, anders gaat het laatje niet meer voor de linkerdeur van de grote kast langs. 
Op deze manier past het. 
De linkerdeur wil ik nl. zoveel mogelijk dicht laten, want er zijn drie schuifjes voor nodig om 'm open en dicht te doen. (Snap je het nog?). 


Ah, joepie. Nog een stapel administratie. Daar ben ik uiteindelijk nog wel weer even mee bezig. Schrijfspullen, handleidingen, administratie van de verbouwing, oud papier. 
En ook kwam ik mooie ansichten tegen met persoonlijke boodschappen. Tja, daar sta ik dan wel weer even bij stil. Of nog wat verdwaalde knutselwerkjes. En een overlijdenskaart die deze persoon weer in herinnering brengt. 
Uiteindelijk vind ook deze stapel papier weer zijn plek. 



Dit krantenscheursel kwam ik ook tegen. Een film die me mooi leek. 
Weet je wat, laat ik meteen kijken of de bibliotheek 'm te leen heeft, dan kan dit krantenknipsel weg. 
Zo, DVD gereserveerd. 
Knipsel weg. 



Dan hou ik nog de kaarsen over. 
Ter voorbereiding van dit kastje had ik Michel al gevraagd waar hij vond dat die moesten staan. Ik vond nl. dat ze niet meer in de Grote Kast moesten staan, maar had verder geen idee waar dan wel. 
Zijn antwoord was 'in een keukenkastje, bij de lucifers.'
Dat leek mij heel logisch. 




Eens kijken of ik hier plek kan maken. Volgens mij zit er achterin wel wat ruimte. 
Ik zet alvast het theewater op, want het eind is in zicht. 


Ik zou dit kastje ook kunnen gaan sorteren en opruimen, maar dat doe ik nu niet. 
Beetje herschikken, stapelen en proppen en zowaar het past allemaal. 

Zo, het is al weer half 11. Tijd voor een kopje thee. 

Oh ja, helemaal vergeten een na-foto te maken van de kast. 

Komt 'ie. 


Er is weliswaar links meer plek voor de doosjes met knutselwerkjes, maar ik laat ze toch rechts staan. Er komt dagelijks iets bij en dan zit ik weer met dat eerder genoemde probleem van de linkerdeur. 

Tjonge jonge, dit was me het klusje wel weer voor vandaag. Maar wel twee nuttig bestede uren. 



2 opmerkingen :

  1. En een mooi zichtbaar resultaat!

    De afspraak bij de dietiste verliep onverwacht goed, 1.2 kilo eraf, om het een beetje te laten versnellen een koolhydraat beperkend dieet meegekregen voor 4 weken, de melding dat ik (nog) meer moet bewegen (beweging inplannen voor mezelf - anders komt het er niet van) en dan half mei terugkomen, liefst 2 kilo lichter...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anita,
    Jij bent echt lekker op dreef zeg. Heerlijk als je weer een puntje van je lijstje kunt strepen hè? Hier kan ik nog steeds alles bijhouden gelukkig. Als er ergens iets wordt neergelegd waar het niet hoort, dan is het wel de bedoeling dat het diezelfde dag nog wordt opgeruimd op de juiste plek. En dat lukt nog ook... Heerlijk!
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!