dinsdag 19 februari 2013

# 78 Plakboeken maken

Ik moet er toch echt aan geloven, vrees ik. De Grote Kast moet aangepakt worden.




Zo'n Grote Kast is heerlijk. Hij ziet er niet alleen mooi uit, hij houdt ook nog eens heel veel spullen uit het zicht.
Ik ben helemaal genezen van de open kasten. Tot een paar jaar geleden hadden wij een flink blok Billy boekenkasten in de woonkamer staan, maar - zoals dat gaat met kasten en planken - er werd van alles bij gezet en dat oogde rommelig en onrustig. Geen boekenkasten of cd kasten meer in de woonkamer dus.

Maar goed, zo'n grote kast verzamelt evengoed spullen. Je ziet het alleen niet met de deuren dicht.

De grootste klus die deze kast herbergt is de knutselplakboeken voor de kinderen.
Ik heb dit voor me uitgeschoven, mogelijkheden overdacht om toch andere kastjes te gaan doen, maar nee, de plakboeken moeten echt eerst.
En na de ervaring van de administratie weet ik dat de inspanning weliswaar hoog is, maar het rendement vele malen hoger.

Het sorteren van knutselwerkjes is niet iets om te doen waar de kinderen bij zijn. Het moest op een avond, of wanneer ik alleen ben. Gisteravond een begin gemaakt.

Het gaat om de bovenste plank. 

En dan te bedenken dat ik voor de administratie hier al heel veel tussenuit heb gehaald. 

Alle bewaarde knutselwerkjes tot 4 jaar op de tafel. 

Eerst maar eens sorteren op kind.
Gelukkig heb ik al die tijd wel naam en datum op de achterkant gezet.
Nou ja, bijna altijd.
Chronologische volgorde ook ruwweg voorgesorteerd. 

Zo, morgen inplakken.
Dan spelen de meiden bij opa en oma.
Ik weet dus ook al wat mij te doen staat. 


Zo eindigde ik gisteravond. Vandaag ben ik aan het inplakken geslagen. Daarover blog ik morgen.
Vandaag eerst genoeg geschreven.

6 opmerkingen :

  1. ook zag ik een leuk kattenluikje? , gezellig zo die plakboeken, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een scherp oog! Het is inderdaad een kattenluikje. We hebben het in de muur geplaatst, anders moeten we iedere keer de deur open en dicht doen.
      Een luikje in de deur had ook gekund, maar dat vonden we zo zonde van de nieuwe deur.

      Verwijderen
  2. Ooo wat bij jij toch een vast bijter zeg. Ik wou dat ik dat zou kon ik vlieg van links naar recht van boven naar onder en pak maar gewoon iets aan. Je bent echt weer top bezig.

    Misschien trouwens een idee (doe mijn zus namelijk ook met haar kinderen) een grote (leuke gezellige) doos of box pakken waar alle knutsels in gaan. Zo slingeren ze ook niet rond en kun je het gewoon op een moment (als de doos bijna vol is bijvoorbeeld) alles weer in plakken. Voor mijn zus werkt het top. Ze is al zo ver dat ze de kinderen zelf laat bepalen wat ze wel of niet willen bewaren. Als je het niets vind ook goed hoor. Het is maar een ideetje, waar ik bij het lezen van je blog, meteen aan moest denken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je doorziet me wel met dat vastbijten. Het is wel een valkuil voor me. Vasthoudendheid is nobel, maar weten wanneer je moet stoppen is ook een kunst.
      Dat jij het nu opmerkt is misschien een teken voor mij om de kaken even weer wat losser te maken ;-)

      Bedankt voor je idee voor dozen voor de knutsels. Ik heb vandaag gelijk wat meegenomen van het werk.
      Samen met de kinderen sorteren is nog even een stap te ver. Zij willen nl. alles bewaren. Goh, van wie zouden ze dat nou hebben?

      Verwijderen
  3. Wat goed zeg ! dit is inderdaad het 'echte' opruimwerk. Hulde hoor. Mooie kast heb je.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!