maandag 11 februari 2013

# 75 Een kleintje

Vandaag doe ik een klein klusje. Mijn stemming is er niet naar om iets groots aan te pakken. Toch wil ik iets doen, omdat ik bang ben dat ik anders de routine verbreek. Het gevoel dat als ik vandaag niets doe, ik daarna ook niets meer doe.


Dit is wat wij onze Grote Kast noemen. 
Er liggen wat spullen bovenop. Die ga ik vandaag aanpakken. 


Stoel erbij en...oh, da's iets meer dan waar ik op gerekend had. 



Knutselwerken van de kinderen, een ouderwets prenten- en versjesboek dat we te leen hebben, 
naaipatronen. 


De naaipatronen doe ik in de hangmap op zolder. Dan zal ik ook de ruiterstroken die al weer twee weken klaar liggen er in schuiven. 


Hé, daar gaat de bel. Joepie, daar is mijn doos met besteld breigaren. 



Zitten in dit doosje echt 22 bollen? Ik kan het haast niet geloven. 



Drops Paris



Drops Eskimo, Delight en Alpaca


Tja, ik doet even iets anders en mijn opstapje is ingepikt door Vaste Figurant.


Gelukkig heb ik meer opstapjes. 
De kast even afstoffen.
Een knutselwerkje gaat terug op de kast. Dit is een cadeau voor als een juf bevallen is. 
En het geleende boek gaat ook terug, wel in een tasje. 


Ooh, wat vind ik dat toch heerlijk: een opgeruimde bovenkant van een kast. 
Het is rommel waar je in het dagelijks leven geen last van hebt, je struikelt er immers niet over, maar visueel ligt het toch behoorlijk in de weg. 


Zo, vandaag hou ik het verder rustig. 



Boekje lezen. 



Beetje mediteren. 


Hoewel...ik moet ook nog soep maken voor vanavond en was opvouwen en ons bed verschonen, brood halen en nog een werkmail versturen.
Mmm...nou ik ga maar snel beginnen met rustig aan doen.

7 opmerkingen :

  1. Die spullen op de kast-bovenkant zit je in ieder geval niet meer in de weg.

    Fijne rustig aan dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleine klus of grote klus... Je hebt weer wat weggewerkt, daar gaat het om!

    ... en een heerlijk pakketje ontvangen. Wat ga je maken? En: wol en een kat in huis... gaat dat goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De wol is bedoeld voor: sloffen, wanten en vaatdoekjes.

      De kat is al op gezapige leeftijd en kijkt niet echt naar wol om.
      Echter, kínderen en wol is een gevaarlijker combi. Ik vond sommige bolletjes terug in de poppenbuggy.

      Verwijderen
  3. klinkt als een gezellig dagje, wat huislijk zo'n dikke poes, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Anita,
    Heel veel keer een klein beetje is ook een heleboel.
    Ik merkte ook dat ik het ritme niet moest doorbreken, anders stopte het hele project...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie wol heb je ! En we hebben nog iets gemeen: ik mediteer ook. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grote of kleine klus. Het is een KLUS ;-) en daar gaat het om goed bezig dus.

    Wat ga je met die leuke wolletjes doen? Heb je al creatieve ideeen?

    Ik heb gister ook heerlijk gerelaxt (lekker met mijn vriendin Mirjam naar de sauna geweest heerlijk)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!