vrijdag 8 februari 2013

# 74 Keukenkastjes wissel - deel III

Woensdag dacht ik nog dat het niet meer zou lukken om alle kastjes deze week nog om te wisselen, maar vandaag lukte dat onverwacht toch nog. 
Er was een klasgenootje te spelen, op uitnodiging van Gemma en dat ging zo harmonieus dat ik in alle rust mijn gedachten bij de kastjes kon houden. 

Vanmorgen pakte ik als eerste de nieuwe ehbo-doos


De linker is de huidige en ik wil de inhoud overhevelen in de nieuwe aan de rechterkant.




Dat gaat dus niet lukken. 




Ik gooi eerst maar eens wat weg. 
Dit is allemaal leeg. Kan bij het oud papier. Soms zat er nog maar een strook pleisters in en de Daro heb ik samengevoegd met een tweede aangebroken verpakking. 



Als ik nou die losse inzet achterwege laat?
Het lijkt te gaan passen, maar ik vind dat inzet bakje met die vakjes juist zo leuk. 
Nog eens kritisch naar de inhoud kijken. 



Dit zou naar het kastje in de badkamer kunnen - afdeling 'zelfzorgmiddelen'. 

Het liefst heb ik dit ook in de ehbo doos, want ik neem 'm sinds een paar jaar integraal mee op vakantie. Dan hoef ik ook niet een aparte verbandtrommel bij te houden. 
Maar ja, een mens moet zijn keuzes maken. 



Het lijkt te gaan lukken!




Ziezo, dat past - heel logisch - precies tussen de strijkbout en de pindakaas ;-)



Wat zit er nog meer in zo'n keukenkastje met 'diversen'. 
Er staan twee dozen met losse spullen. 


Zoals daar zijn: 
een overtollig onderdeel van de vaatwasser
snoeischaar
afstandsbediening voor filmcamera
pennen
kurk
babylepels

Het vaatwasser onderdeel doe ik naar een kast op zolder, die gaat echt niet meer gebruikt worden. 
Verder de spullen wat verdelen naar hun juiste plek en het gaat weer in de kast. 

En zo had ik ook plek voor mijn nieuwe naaibox. (rechtsonder)



In het kastje boven de oven ben ik ook aan de slag geweest de afgelopen dagen en vandaag. 


Ik sta er versteld van hoeveel ruimte ik eigenlijk heb in deze kastjes. 
Deze serie kastjes waren duidelijk het slachtoffer geworden van achteloos wegzetgedrag. 
Vul dat aan met spullen die verstopt moesten worden en voor je het weet is het overzicht weg. 

Nu heb ik dat overzicht weer terug. Wat een ruimte!

8 opmerkingen :

  1. Wat heerlijk dat het gelukt is! Ziet er weer spic en span uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en je gaat de spulletjes weer gebruiken he? geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verandering zeg. Dat ziet er zeker goed uit zeg. Waar heb je die mooie boxen vandaan dan? Hier gebruik ik gewoon een stomme doos om alles ehbo spullen in kwijt te kunnen.

    Ennuh ruimte zat weer voor meer spullen haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De boxen zijn van het merk Sunware, met als ondertitel 'Perfectly Organized'. Dat klinkt aantrekkelijk nietwaar?
      Ik heb ze een half jaar geleden gekocht bij de Makro.

      Verwijderen
  4. Mooi omschreven: "achteloos-wegzet-gedrag". Treft het helemaal. Maar wat zijn je kastjes weer keurig!! Heb je niet ook de neiging de kastdeuren open te laten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, de kastdeuren open laten staan? Nee, zover is het nog niet. Het is wel heerlijk om zo'n deurtje te openen en ik voel me steeds een klein beetje trotser op mijn huishouden.

      Verwijderen
  5. Wat jouw "zelfzorgmiddelen" betreft, ik bewaar die in een lade op mijn slaapkamer, juist niet in de badkamer, omdat daar regelmatig de vochtigheidsgraad nogal hoog is. Maar dat is voor elk persoonlijk natuurlijk! Veel succes verder, met al het omwisselen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goed punt, iets waar ik nooit over nagedacht heb.
      Iets om rekening mee te houden. Ha, wie weet zie je het later nog weer terugkomen!

      groeten Anita

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!