maandag 28 januari 2013

# 68 Even iets anders

Dat je als moeder van kleine kinderen niet zelf je tijd in kunt delen is een bekend feit. Daar schik je je in, maar leuk is het niet altijd. 
Zo zette ik gisteren de naaimachine op tafel om van een handdoek washandjes te maken. Ellie pakte de reststof - een strook met roosjes er op - en vroeg: mogen wij die?
Ik stelde voor om er poppenwashandjes van te maken. Dat was goed.

Dit leidde - ik had het moeten zien aankomen - tot de vraag of ze de poppen in bad mochten doen. Aangezien ik al een paar andere verzoeken af had gewezen (naar buiten in de regen-met dien verstande dag ik dan mee moest!, verven) ging ik hier maar in mee. 
Traditiegetrouw gaan de poppen op zolder in bad. 
En ik moest er bij blijven. Stiekem weglopen had ik al zonder succes geprobeerd.

Het hoofd van een pop wordt gebruikt als emmer. 

Ik besloot van de nood een deugd te maken en het bureau op te ruimen. 




Te beginnen met de boormachine koffer. 

Onderbreking 1: Mama, heeft papa Kleine Baby nou al gevonden? Ik wil Kleine Baby in bad doen. 
Op zoek dus naar Kleine Baby.


Hoe past die boormachine er ook al weer in?
De boormachine heb ik acht verschillende kanten opgedraaid voordat ik zag hoe hij moest.
Daarna werd het makkelijker. 


Onderbreking 2: Mama, ik kan de zeep niet vinden, ik denk dat ik even met mijn voeten in bad moet, dan kan ik het beter zoeken. Wil jij m'n hemd en onderbroek uittrekken?


Het lamineerapparaat prop ik maar even achter het schot. 


Onderbreking 3: Mama, ik moet plassen. 
En: Mama, ik moet ook plassen.


Nou ja! Wat vind ik hier? Nationale fietsbonnen. Hoera, hier zocht ik al een hele tijd naar. Ik baalde al dat ik ze niet tussen de administratie had gevonden. Nu kan Michel ook een trekhaak voor de fietskar onder zijn fiets laten zetten. Dit is de vondst van de maand!



Onderbreking 4 : Mama, het water is koud, wil jij er warm water bij doen?



Oh ja, deze glasplaat. Die kom ik iedere keer weer tegen. Hij hoort bij een wissellijst, maar de klemmetjes zijn lam, of de gaten van de achterkant te ruim. Ik weet niet of dit ooit nog weer gebruikt gaat worden. Het gaat maar bij de doos voor grof vuil. 




Op deze stoel ligt een handdoek. Onze andere kat die inmiddels helaas niet meer leeft, lag er vaak op. Het idee was dat de stoel niet onder de haren kwam te zitten. 



Dat is niet helemaal gelukt. 
Misschien moet deze stoel ook maar eens weg. Er zijn nog genoeg andere stoelen over.



Onderbreking 5 : Mama, ik krijg het koud. En:  ik wil mijn haren niet uitgespoeld hebben!

Ik spoel mijn meisjes schoon en trek ze een badjas aan. Zij lopen naar beneden en ik mag dit allemaal nog opruimen. 



Die natte handdoeken van het badjesfestijn komen goed van pas bij het schoonvegen van het bureau. 
De computer doet het nog wel, maar we gebruiken 'm vrijwel niet meer. Misschien moet die ook maar eens weg. Ik zal het eens overleggen met Michel.



Mijn maag rammelt, mijn rug doet zeer, het is tijd voor een boterham!
Wel moet ik eerst nog even de naaimachine opruimen en de voorgeknipte washandjes. Want ja, daar kreeg door dit intermezzo geen tijd meer voor. 

5 opmerkingen :

  1. Tja, dan had je dag er toch heel anders uitgezien als je JA had gezegd op 'naar buiten in de regen' of 'verven'... hihi.
    Maar je bureau ziet er weer top uit, dat is toch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anita,
    Je oorspronkelijke plan voor de washandjes is dus even uitgesteld, maar je hebt nu wel een heerlijk opgeruimd bureau. Ik kan me dit soort onderbrekingen nog zo goed herinneren van toen mijn kinderen klein waren, inmiddels zijn ze 29 en 22 jaar oud en komen ze thuis wanneer ze dat willen. Allebei wonen ze op zichzelf, dus dit soort onderbrekingen komen hier niet meer voor...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tip: met duct tape kun je die kattenharen heel gemakkelijk van die stoel krijgen. Gewoon met de plakkant naar buiten om je hand winden en dan de stoel met je hand afvegen.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal binnenkort een nieuwe rol kopen ;-)
      Wat ik ook wel gebruik is zo'n kledingroller, met verwisselbare plakrollers. Die koop ik bij de Blokker.

      Hartelijke groet van Anita

      Verwijderen
  4. :-) heel herkenbaar :-) regelmatig bedenk ik geniale meesterplannen , waar vervolgens weer eesn nisk van terecht komt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!