maandag 21 januari 2013

# 66 Sprokkelen

Na mijn vorige blog stopte ik nog steeds niet met de administratie. De afgelopen dagen besteedde ik er steeds kleine momenten aan. Vijf minuten hier, vijf minuten daar. Stapeltje hier, stapeltje daar. Uit de grote kast beneden heb ik ook nog een stapel meer recentere post gesorteerd.
Op deze manier lukt het mij het beste. Om een plank of doos helemaal leeg te halen en helemaal van onder af aan te beginnen; dan zakt me de moed in de schoenen. Dus ben ik aan het sprokkelen, sprokkelen met tijd en met papier.

En dan ziet de kast er zo uit. Merk vooral op dat de rechter stellingkast bijna leeg is.




Door dat sprokkelen ben ik er in gedachten wel steeds mee bezig, dat vermoeit me wel. Maar zo ver als ik nu met de administratie ben, ben ik nog niet eerder geweest. Ik heb vaak genoeg een begin gemaakt, doorgespit, voorgesorteerd, uitgedund, maar haalde nooit de finish. Nu heb ik de finish in zicht en dan kan ik die laatste meters ook nog wel volhouden.

En ken je die mop van die vrouw die op haar vrije dag naar een vergadering van haar werk zou gaan? Nou, die vrouw ging toch maar niet op de fiets naar de stad door sneeuw en wind. In plaats daarvan bleef ze thuis om even uit te rusten met een kopje thee en een breiwerkje.

Binnen is het warm, buiten stuift de sneeuw.
Ik heb vaatdoekjes op de breipennen. De witte in gerstekorrel. 

Deze is af. De vaatdoekjes zijn ook ideaal om steken en patronen te oefenen. 

Deze heb ik als eerste gebreid in een valse boordsteek.
Ik heb 'm ook al gebruikt en ze houden best goed in de was. (de originele kleur was ook een lichte grijsblauwe kleur, mocht je het je afvragen :-))
Wel ben ik de andere vaatdoekjes op naald nr. 4,5 ipv 5 gaan breien.
Dat maakt het breiwerk iets compacter.  

2 opmerkingen :

  1. Lekker bezig dus. Lekker joh. Hier gaat het momenteel helemaal niet en volgens mij weet ik al wel waarom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed! Wat dapper! Gewoon niet opgeven. Kleine stapjes zijn inderdaad ook stapjes! En binnenkort is het weer afnemende maan. Dan hoop ik ook weer in een flow te komen.

    En wat een superleuke gebreide vaatdoekjes!!! Ik krijg meteen ook zin om iets soortgelijks te maken van mijn restjes katoen!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!