dinsdag 15 januari 2013

# 64 Mantra: kleine stapjes, kleine stapjes

Gisterochtend zat ik voor 9.00 u al weer op zolder. Het enthousiasme van het afgelopen weekend was nog niet geluwd.

Ik pakte er een tas met administratie bij. Het is weer een klein stapje naar het beoogde eindresultaat. Het doel is om alles op jaar te sorteren en dan in ordners te doen. Dit tasje is nog maar het begin...

Eigenlijk begint hier mijn enthousiasme al wat te luwen.
Mantra: kleine stapjes, kleine stapjes.


Ik heb de jaren 2007, 2008, 2011 en 2012.
Ook nog een stapel 'werk' en 'divers'.
De stapel rechtsboven kan weg, best een grote stapel.
Bij de stapel 'divers' moet ik toch echt een paar keer zuchten en nog een keer een weloverwogen selectie maken.  



Vier mapjes, vier jaren. Wanneer ik de jaren compleet heb, gaat het in ordners.
Volgende keer verder met het selecteren op jaren. 




3 opmerkingen :

  1. Anita, heel goed dat je hiermee bezig bent, maar als ik me een beetje met de opzet van je administratie mag bemoeien...?
    Wat gaat er in die jaarmapjes? Ik vraag het omdat ik ook ben begonnen met jaarmappen voor de administratie, maar uiteindelijk ben overgestapt op 4 ordners (één voor Belastingen, één voor Verzekeringen/abonnementen/school en opvang kinderen, één voor Werk en één voor Gas/water/licht/etc.)want het bleek handiger om de administratie op onderwerp te doen, omdat bijv. de polissen van verzekeringen niet meer gelden als er een nieuwe komt.
    't is maar een suggestie.
    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ellendige papier... Je bent heel dapper bezig!! Verder zo. Snel of langzaam, grote of kleine stappen... als we er maar doorheen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooo ik zie het al hier is administratie ook niet favoriet haha. Ik ken er alles van in heb deze worsteling ook al eens gehad. (Niet dat ik nu alles netjes opruim hoor. Ik kan het nog steeds niet) Ik heb een aantal ordners. Huis (als wat te maken heeft met het huis zoals gas/electra, water, waterschap, gemeente), voertuigen (voor auto's en motoren. (inmiddels hebben we alleen nog maar auto, maar goed))
    Persoonlijk (alles wat voor mij is zoals werk, pensioen, bankzaken, enzo. Dan heb ik ook nog een map met alle belastingpapier.

    Iedere onderdeeltje heeft zijn eigen tabblad. Ik heb op mijn bureau 3 bakken staan (Huis, Persoonlijk en overige) hier in leg ik alle papier die in nog niet opgeruimd heb zodat ik toch een beetje overzicht heb. Als ik dan iets zoek kijk ik in de ordner, als het daar niet in zit ligt het dus nog in het bakje. Vaak zoek ik het dan uit en ruim ik het meteen op. Ik vind het ideaal, maar ja je moet kijken wat voor jou werkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!