maandag 14 januari 2013

# 63 Alle kleine beetjes helpen

In het weekend probeer ik de kastjes maar een beetje te laten voor wat ze zijn. Door het project weet ik dat ze op een andere dag wel aan bod komen, maar nu had ik zowaar zín om verder te gaan met de kast op zolder. Steeds hele korte momenten, dat is voor mij de sleutel.
Van een paar minuutjes alleen maar kijken en op me in laten werken, tot vijf minuten om de stapel schriften te ordenen en stapels over te hevelen naar een andere plek, tot een half uur een schoenendoos administratie uitzoeken en er achter komen dat daarvan 90% oud genoeg is om te vernietigen.

Ik kwam er ook achter dat de categorieën (recreatie, administratie, werk, schrijverij) die ik gemaakt had al bestonden! Namelijk in het ladekastje. (Ja, dat heb ik ook nog als opbergplek). Dat vond ik wel grappig van mezelf, ik ben dus wel redelijk systeemvast. In ieder geval gaf me dat de mogelijkheid om losse papieren op te bergen.

Dan leek het me een goede eerste stap om de zeven ordners alvast een nieuw rugetiket te geven. Mmm, waar zou ik die stickers hebben? Nadat ik op vijf verschillende plekken had gekeken, waarvan twee keer op dezelfde plek, vond ik ze uiteindelijk op de plek waar ik al twee keer had gekeken. ('zie je wel, ik dàcht al dat ze daar lagen'). En als bonus vond ik ook nog maar zo de ruiterstroken voor de hangmappen. Wat een beloning!

Zondagavond heb ik twee kleine doosjes/bakjes uit de kast gepakt en ze samengevoegd tot een.

De twee doosjes/bakjes
Wil je weten wat er zoal in zat?
- pasjes
- geboorte M&M's 
- dimmer
- USB sticks
- spaarzegels
- eindknop gordijnroede
- een zilveren vijfje, geen idee meer hoe we daar aan zijn gekomen
- puntenslijper (mijn goeie)
- 1 dollarbiljet
- oude ziekenhuisponskaarten
- stappenteller
(en dan nog minstens twintig andere dingen)



Dit stapeltje kan weg. Poes blijft.


Uiteindelijk heb ik er een iets grotere schoenendoos bij gepakt en daar de restspullen in gedaan.
Ik bedacht me dat een doos met deksel handiger is, daar kan ik nl. nog wat bovenop zetten :-)
De spullen in het groene bakje gaan naar boven, naar hun uiteindelijke bestemming.
Het bewuste ladekastje. In de tas zitten de papieren die door de shredder kunnen.
Dat komt later wel. 

Ordners zijn gestickerd, stapeltjes zijn gemaakt, schoenendoosje op de plank. Een plank is leeg!!
Het ziet er al weer heel anders uit. 






5 opmerkingen :

  1. Dat ziet er zeker anders uit. Veel gestructureerder zo met die ordners met stickers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, dat valt me nu pas op. Ik zit bij de bloggen te kijken die je volgt, maar kom mezelf niet meer tegen. Dat is je goed recht natuurlijk, maar mag ik vragen waarom dat zo is?
    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Emilie, ik volg je nog steeds hoor! Ik lees al je blogposts.
      Sta je niet meer in mijn leeslijst? Ben laatst wel in de lijst aan het opruimen geweest ;-) ik zal je weer terugzetten.

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  3. Hi Anita,
    nee weet ik toch, want je reageert ook vaak. Daarom vond ik het ook zo vreemd... :-)
    Leuk dat hij er weer bij staat.
    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou dat ziet er toch weer lekker uit je zien de vooruitgang gewoon met de dag groeien. Fijn is dat hé. Lekker zo doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!