maandag 7 januari 2013

# 60 Waar was ik gebleven..

..bij kastje numero 60.

Laat ik beginnen met iedereen een gezond en opgeruimd nieuw jaar te wensen.

Twee weken Kerstvakantie lijken heel veel, maar naast de feestdagen blijft er niet veel extra tijd over. Wijselijk had ik daarom mezelf niet te grote doelen gesteld. Toch had ik verwacht dat er nog wel een moment zou zijn voor een kastje, maar dat was niet zo.
Ik heb me vooral gericht op het bijhouden van de bekende kleefplekken (aanrecht, tafel, logeerbed) en het bijhouden van de was en de strijk, zodat ik na de vakantie niet met een achterstand zou beginnen. Dat is gelukt en dat is voor mij al een hele vooruitgang.

Een kleine aanpassing heb ik wel gedaan: een bakje in het gootsteenkastje gezet voor de afwasborstels.
En ik heb mijn kledingkast vluchtig uitgedund. Een zak met jassen staat klaar voor de Terre des Hommes.

Het lijstje dat ik had heb ik volgens mij helemaal afgewerkt (helemaal zeker weet ik het niet, want ik ben het lijstje kwijt geraakt :-| ).
- schooltassen van de meiden gewassen, gerepareerd en van een naametiket voorzien.
- nieuw elastiek in joggingbroeken van de meiden en de broekspijpen korter gemaakt.
- minder strak elastiek gezet in de balletschoenen van Gemma.
- winterjassen gewassen.
- nieuwe naamstickers besteld.
- diverse kledingstukken gerepareerd.
- nieuwe remblokjes op mijn fiets laten zetten.

Na de Kerstdagen had ik last van een milde buikgriep (mental note: neem desinfectgel mee als je een bezoek brengt aan een ziekenhuis) en ik had erg veel moeite om op gang te komen. Overal zag ik werk liggen! Het was verlammend.
Ik besloot om klein te beginnen en dan het ik het echt over ieniemienie klein: wc rol ophangen!
De volgende stap was lege toiletrollen bij oud papier doen, de stap daarna was het prullenbakje legen, daarna vulde ik de voorraad pedaalemmerzakjes met kleine plastic tasjes en voor ik het wist had ik het aanrecht leeg, wc's schoongemaakt en een was gedraaid.
Ik ben er inmiddels wel achter dat ik klein moet beginnen, dan komt de rest er wel achteraan.

Maar genoeg over de afgelopen weken, wat ga ik nu doen?

De hele vakantie staarde de zolder mij aan. De spullen kwamen steeds dichter naar de deur toe te liggen. Dat zou mijn eerstvolgende kastje worden. Het idee was simpel: een half uur er aan besteden, niet richten op spullen weggooien of uitzoeken, maar op spullen groeperen, achter het schot zetten en me een weg graven naar de stellingkasten in de hoek. Want als het een beetje lukt, dan wil daarvan nog maar een overhouden.


Het begin van de 30 minuten.

Daar stond ik dan vanmorgen op zolder. En toen leek het opeens zo simpel niet meer. Na wat omtrekkende bewegingen door eerst een trui in een sopje te doen en nog even de Volkskrantcolumn van Aaf Brandt Corstius te lezen, ging ik aan de slag.



Ik zie het verschil nog niet. 


Sorry Tweety, als je geen natuurlijke dood sterft, dan moet ik maar een handje helpen. Twee jaar is een heel mooi leven voor een heliumballon. 

Het begint te komen. 

Ik begin op dreef te raken. 

Nog even de stofzuiger er door. 

Let's call it a day. 







2 opmerkingen :

  1. Hi Anita, ook nog de beste wensen voor 2013. Gelukkig is de buikgriep voorbij.
    Nou je klus van vandaag, 't lijkt mij een prima besteed half uur! Ziet er een stuk beter uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja de beste wensen. Je bent weer goed bezig geweest. Zo moet ik ook aan de gang weer met mijn hobbykamer (lees rommelhok), maar dat wordt hem nog even niet. Ik beloof dit jaar komt hij echt voor bij hoor :D

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!