vrijdag 21 december 2012

# 59 Nog eentje om het af te leren

Na mijn inhaal-kastje van vanmorgen - die al meer tijd in beslag nam dan ik van te voren had gedacht - leek het er op dat mijn laatste kastje voor de Kerstvakantie er niet meer van zou komen. Maar zo net voor het eten koken kreeg ik toch de kriebels: dus nog eentje om het af te leren.


Op de kleedkamer staat dit tafeltje. Ik hoef hier verder niets aan toe te voegen denk ik. 



Dit tafeltje en de vensterbank is het oplaadstation voor onze elektrische tandenborstels
En er ligt echt van alles op. 


Suikerzakjes. Ik kom nog best vaak leuke suikerzakjes tegen. Als ik ergens ben waar ik wat leuks zie, stop ik het in mijn tas voor mijn broer, die verzamelt ze nog. Ik heb het ook heel lang gedaan, maar ben er mee opgehouden. 


Oude breinaalden. Ze zijn roestig, toch eerst maar even vragen of mijn moeder ze weer terug wil, voordat ik ze weggooi. 



Ah, en dan dit wandkleed. Voor mij echt jeugdsentiment. De meiden mogen het hebben op hun kamer, wanneer hun kamer aan de beurt is voor een 'overhaal'. Tot die tijd bewaar ik het maar even in mijn kledingkast en maar niet meer op het tafeltje. 
Het is vast Not-Done om Moriaantje aan de wand te hebben, maar zeg nou zelf: het is toch gewoon een schatje!


Oude plakboeken van mij, kreeg ik laatst mee van mijn moeder. Moet maar even naar zolder. 


Wat staat daar nou weer achter de prullenbak? Oh ja, dat tasje. In de categorie 'daar moet ik nog wat mee'.
Wat zit daar eigenlijk in?


Zucht...weer van alles en niks. In ieder geval niet iets wat weg kan. Die eyewish tasjes zijn heel gewild hier in huis. Nou, verdelen maar weer. Trap op, trap af. 


Nou, vooruit. Als ik dan toch bezig ben deze tas ook maar naar een andere plek. Er zitten oude gordijnen in die ik wil bewaren. Tot nu toe stonden ze hier, omdat ik er geen andere plek voor wist, maar nu ik toch hier bezig ben moeten ze hier maar weg.



Mmm, afstoffen heeft niet zo mijn prioriteit...



Dan hebben we nog oplader stekkers voor scheerapparaten. Die gaan naar het wastafelmeubel. 



En als ik toch bezig ben dan toch ook nog maar even de kledingstoel sorteren. 
Oranje-creativiteit van de crèche. Ik zou niet weten wat ik hier nog mee moet, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien. 

En als de stoel aan de kant geschoven is, ook nog maar even de stofzuiger er door. Inmiddels duurt dit klusje al weer veel langer dan verwacht en word ik steeds gehaaster. 
Balen dus dat de stofzuiger een storing geeft. De zak vervangen biedt geen soelaas. 
Stofzuiger terugzetten op zolder en dan de stofzuiger van beneden halen. Het is een wonder dat mijn humeur zo stabiel blijft. 



Het is nog niet het rustgevende hoekje dat ik in gedachten heb, maar voor nu volstaat het. 

Zo, nu snel de Air-fryer aan voor het eten! Het is vakantie!

Een hele fijne Kersttijd gewenst. 

2 opmerkingen :

  1. Weer goed bezig geweest. Het ziet er weer goed uit hoor.

    Uuuhh misschien een ideetje voor het shirt: in lijsten voor op kantoor of zo iets kan best leuk zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat vind ik een heel leuk idee! Dank je hiervoor.

      Verwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!