maandag 17 december 2012

# 56 Een kastje per dag: het toilet enzo

Op mijn andere blog is mijn Kerstreces inmiddels ingegaan. Stil is het daar niet, want ik plaats in vijf delen een kerstverhaal. Vandaag heb ik deel een geplaatst.

Voor het kastjesproject ga ik deze week nog aan de slag en dan ga ik even vrij nemen. In ieder geval vrij nemen van bloggen, wat vaker vrij nemen van kastjes opruimen en meer tijd voor mijn gezin en mijn familie. Maar ik zie het ook zo maar gebeuren dat ik flink ga huishouden in de kastjes. Daar blog ik dan volgend jaar weer over.

Wat stond er vandaag op het program?

De wc in de badkamer.



Het richeltje er boven is weer een van die fijne parkeerplekken voor spullen. Dat was een deel wat aangepakt moest worden.


Het andere deel was de toiletbril. De klep is kort geleden gebroken. Eerlijk gezegd kan het me heel vaak niet zoveel schelen of iets stuk is. Dan werk ik daar gewoon omheen. Maar deze kapotte toiletbril vond ik heel storend. Afgelopen zaterdag hebben Michel en ik - terwijl de kinderen bij opa en oma de kerstboom versierden - een uitstapje gemaakt naar de bouwmarkt. Wees altijd beducht op de term 'past op alle standaard toiletpotten' op de verpakking. Want op een of andere manier is het bij jou dus nooit standaard.
Het veiligste is om te beginnen met zoeken tussen de duurste toiletbrillen, want daar kom je sowieso op uit. Met een tijdsinvestering van zeker een kwartier zoeken hadden we onze keuze gemaakt. En zowaar: bij thuiskomst bleek de bril te passen! Hoera.

Vandaag heb ik het richeltje schoongemaakt. De spullen bestonden voor de verandering weer eens uit zestigduizend categorieën.

Wat zat er allemaal tussen:

drie lege doosjes; voor oud papier
drie lege flesjes hoestdrank; voor glasbak
leeg potje haarwax; prullenbak
1 knoop; knopendoos
1 schroef; gereedschapskoffer
1 leeg potje dagcreme; voor glasbak
1 neurofen spuit (of hoe dat maar heet); prullenbak
1 Hello Kitty walky-talky; speelgoeddoos
1 haarspeldje; haarspelddoosje
1 poppenflesje; kinderspeelgoed
1 strijkapplicatie; naaidoos
1 kaart voor Electron in Hello Kitty thema; speelgoedkast
1 setje Lacies (die nu Funkies heten); heeft nog geen plek.



Funkies
Sopje gemaakt. Het randje was zo vettig, dat het stroef was. Ik vond ook nog een set waxinelichthouders. Het is zeker zes jaar geleden dat ik in bad ging en daar kaarsjes bij aan stak. Hup naar zolder.

Waxinelichthouders, met nog wat kleinigheden.


Ik heb de vloer gedweild en een stokje ter ondersteuning bij mijn plantje gezet en zelfs met een spons de bladeren schoongemaakt. Ik voelde me op en top huisvrouw. 

De badkamer is wat opruimen betreft een van de verst gevorderde ruimtes van het huis. Heerlijk idee. 


2 opmerkingen :

  1. hmm, ben jaloers als ik jouw mooie wc + richeltje zie!
    Ik denk ik dat ik dat morgen thuis maar eens ga aanpakken...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!