vrijdag 7 december 2012

# 52 Stiften en potloden sorteren

Aan de vooravond van 5 december, nadat het inkoopwerk en zelfmaakwerk gedaan was. Nadat het cadeautjes depot geregeld was en de volwassen zoon van de buren spontaan aanbood om als Sinterklaas op de avond aan te bellen, toen had ik maar zo nog de behoefte om wat op te ruimen.

De bak met vetkrijtjes was al een paar keer uit de kast gerold en na een paar keer vergeefs zoeken naar de scharen in de stiften- of potlooddozen (want de scharen blijken altijd gewoon op tafel te liggen) was de scheiding tussen stift en potlood niet meer zo duidelijk.

Dus ik ging aan de slag. 


Dit is het startpunt. 


Potloden en kartelscharen en linealen in het doosje onder de tafel. Dan nog alle stiften. Elke stift proberen of deze het nog doet. 
Ik word steeds minder kritisch. Als een stift ook maar een beetje hapert moet hij van mij al het veld ruimen. 
De spullen die er niet in thuis horen gaan in een apart bakje. 


Er blijven toch nog redelijk wat stiften over. Ik had verwacht dat er nog maar een paar over zouden blijven, die ik vervolgens over kon doen in het courante stiften/potloden mandje (ideetje van Pinterest.), maar dat bleek niet het geval. Nou ja, dan maar beide doosjes weer terug in de kast. Ze zijn in ieder geval opgeruimd.  


Dit kan weg. 

Het was maar een kleine opruimklus, maar ik heb gemerkt dat het goed is om het ritme van opruimen er in te houden, anders ligt de klad snel op de loer. 


1 opmerking :

  1. Zeker een leuk idee. Ik heb het nu staan in blikken altijd goed te zien wat er allemaal aan kleurjes in zit wel zo makkelijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!