maandag 3 december 2012

# 51 Vest en handwerkdoos

Hij is af: mijn vest.  Eerder te zien bij kastje nummer 8.
Ik draag 'm ondertussen al weer een paar weken, maar was er nog niet eerder aan toe gekomen om 'm op de foto te zetten.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n groot brei-project ben gestart. Ik ben heel erg content met het resultaat.


Het patroon komt van Garnstudio. (sorry geen link, kan 'm zo snel niet terugvinden op de website)


Aan de voorkant vastgezet met een broche. 


Het wordt gebreid van een grote bol multicolor draad. 

Voordat het vest klaar was is er al heel wat genoten van de bol wol. 
Gemma gebruikte de bol als kussentje voor haar hoofd. 
'Mama, ga je weer breien?'
Dan kon zij op mijn schoot liggen en haar hoofd op de bol leggen. 
Omdat ik nog een restje over heb, maar ik daarvan een halswarmer voor haar. Dan kan ze zo vaak ze wil haar hoofd daar op leggen :-)



Ik doe dit zonder patroon. Ik hoop maar dat de buitenring niet veel te groot is. 

Maar ook Indy vond de wol heerlijk om op te liggen:




Nu het vest klaar is, is de grootste bul van mijn handwerkdoos verdwenen. Er onder liggen wat kledingstukken die versteld moeten worden. Nu is een prima gelegenheid. 



De pietenpakken liggen hier ook. Ik ben net de was aan het opvouwen, dus gaan de pietenpakken maar mee in de wasmand. 



En weer klaar. 


3 opmerkingen :

  1. Hoi!
    Wat goed van je, een vest breien. Hij ziet er mooi uit. Als ik al die mooie creaties zie die hier op de verschillende blogjes voorbij komen, krijg ik ook zin om te breien, haken, vilten etc. Helaas gaat het breien bij mij niet veel verder dan een sjaal en dan vooral niet met patronen en met meerderen en minderen. Maar misschien gaat het mij nog eens lukken.
    Geniet van je mooie vest, vooral nu met dat koude weer zal ie lekker warm zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wow wat een mooie vest en dan ook nog helemaal zelf gebreid ik doe het je echt niet na. Mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is erg mooi geworden! Compliment - en komt nu ook goed van pas, neem ik aan (ik zag net de weervoorspelling...)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!