Mini muffins met frambozen


Gemma en Ellie zijn vier jaar geworden en namen afscheid op de crèche. 

Ik had bedacht om geen kleine cadeautjes te kopen voor de andere kinderen. Heel vaak vond ik een zakje stoepkrijt, bellenblaas of pen in het bakje van Gemma en Ellie, wanneer er weer een kindje afscheid had genomen (die ik dan ook nog vaak niet kende). Erg leuk, maar op een gegeven moment heb je genoeg bellenblazers. 
In plaats daarvan heb ik samen met de meiden vier stukken van hun eigen speelgoed uitgezocht. Spullen waar ze zelf niet meer mee spelen, maar die goed zouden passen op de crèche.  Het leek me dat op die manier er meer mensen daar wat aan hebben. En ook nog voor een langere periode. Bovendien is het voordelig, want ik hoefde er zelf niets voor te kopen. 
Ze waren er erg blij mee op de groep. 

En ze hebben getrakteerd. 
Ik heb minimuffins gemaakt met frambozen. 


Het komt uit Het handboek voor babyvoeding van Amanda Grant. 
Dit was echt mijn kookbijbel in de tijd dat ik zelf babyvoeding maakte. 

Van dit muffin beslag kun je ook een cake in een springvorm maken, of in een vierkante vorm. 
Het is een van mijn favorieten. 

Recept:

130 gr. boter, zacht geworden (voor babyvoeding gebruik je ongezouten boter)
80 gr. lichtbruine basterdsuiker
2 eieren, licht geklopt
2 druppels vanille extract
130 gr. zelfrijzend bakmeel
180 gr. gemengde bosvruchten, zoals bosbessen, frambozen, bramen, vers of uit de diepvries (wanneer uit de diepvries : niet laten ontdooien, toevoegen als ze nog bevroren zijn).

1) verwarm de oven voor op 180 C. Vet bakblik in. (20 cm)
2) klop boter en suiker tot een luchtig mengsel. Voeg al kloppende geleidelijk de eieren toe. 
3) Klop vanille extract erdoor en schep het bakmeel door het mengsel (of mixer op stand 1) Voeg het fruit toe en roer voorzichtig om het beslag goed te mengen. 
4) Schep het beslag in het bakblik en zet het blik 25-30 minuten in de oven, tot het gebak sponzig aanvoelt en de bovenkant goudbruin is. 
5) Laat het gebak afkoelen in het bakblik voor u het er uit haalt. 



Voor babyvoeding: het kan in porties ingevroren worden. Hak of prak voor serveren. 



2 opmerkingen

  1. goh wat een goed idee van je, iedereen blij, enne die cakejes, mmmmmh ziet er erg lekker uit, geniet ervan , enne proficiat he? , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefelicteerd met de meiden en wat een goed idee speelgoed mee naar de creche. Daar zijn ook zoveel kindjes die er nog mee kunnen spelen. De cupcakejes zien er ook heel lekker uit zeg. Helaas lukt in geen cake anders had ik het zeker willen proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!